smiley-face.JPG

A forgalmas utcán (Szereplők: az utca embere és leolib)

U.E.: Tessék drága, ágynemű, magának ingyen is odaadom, tessék, vegye el!

L.: Nagyon kedves, köszönöm, de nagyon sietek.

U.E.: Hányadik hónap?

L.: Öööö, a sokadik.

U.E.: És fiú lesz vagy lány?

L.: Két lány.

U.E.: Óóó, már van egy otthon, hát gratulálok!

L.: Neeem, nem úgy... mindegy. Nagyon kedves, köszönöm!

Csúcsidőben a büfében (Szereplők: a pénztáros, a pénztáros barinője, leolib, leolib férje)

P.: :))))))))))))))))))))))))))))))))

L.: Jó napot kívánok, egy sajtos és egy magyaros melegszendvicset kérek.

P.: :)))))))))))))))))))))))))))))))

P.B.: (P.-hez) Milyen szép hasa van. Csak most vettem észre, hogy terhes, hátulról nem is látszott.

P.: Igen, nagyon szép hasa van.

L.: Khm...

L.F.: Khm-khm...

P.: Jaj, elnézést, adom a melegszendvicset, nagyon szép hasa van, mikorra várják, fiú lesz vagy lány?

L.: Köszönöm szépen, a bókot is.

L.F.: Két lányt várunk júliusra.

P.B.: Óóóóó, kettőt, hát nagyon gratulálunk, és hogy bírja? Apuka el lesz kényeztetve! Apuka tessék megmasszírozni minden nap a kismama hátát, mert biztosan nagyon fáj! 

L.: Ööö, köszönöm, köszönjük, igen, khm, öööö :)))))))))))))), köszönjük.

A könyvesboltban, mögöttem hosszú sor (Szereplők: a pénztáros, leolib)

L.: Jó napot kívánok, xy névre volt egy rendelésem!

P.: :))))))))))))))))))))))))))

P.: Viszket a pocakja?

L.: Tessék? Ööö, igen, alighanem megvakartam, elnézést, tényleg viszket.

P.: Én a végén kaptam rá valami gyógyszert.

L.: Óóóó, nem hiszem, hogy bármi gond lenne, csak nagyon nőnek és feszítik a bőrt a hasamon.

P.: Híííííííííí, ikrek, jajdejó!!! (tapsikol)

A piacon (Szereplők: az eladó, leolib)

L.: Jó napot kívánok, egy kiló paradicsomot és egy kiló paprikát szeretnék kérni!

E.: :)))))))))))))))))))))))

E.: Két nap?

L.: Tessék?? Jaaaa, muhahahha, nem, kicsit több azért.

E.: De mégis mennyi?!

L.: Még majdnem két hó.... Hát, még olyan 3-4 hét.

E.: Jézusmária!!!

L.: Semmi gond, ketten vannak, azért olyan nagy!

E.: Ja, értem, hallod ezt, Marika, ikreket vár a hölgy! De biztos fiúk, mert nagyon fent van!

L.: Két lány.

E.: Óóóóó. Nyolcnyolcvan lesz.

A metró mozgólépcső tetején (Szereplők: az ellenőr, leolib)

L.: Jó napot kívánok! (mutatom a jegyem)

E.: :))))))))))))))))))

E.: Hányadik?

L.: Mi hányadik? Hányadik mi?

E.: (a hasamra mutat)

L.: ???? Gyerek? Hét? Hónap?

E.: Hónap.

L.: Öööö, hát legyen mondjuk a nyolcadik.

E.: Jézusmária!

A kisboltban (Szereplők: a pénztáros, leolib)

L.: Jó napot kívánok, csak ezt szeretném kérni.

P.: Már nem sok lehet hátra!

L.: Nem, annyira már nem sok, de azért még van.

P.: Mennyi???!!!

L.: Öööö, még majdnem... hát, mondjuk 3-4 hét.

P.: Jézusmária!!! De úgy látom, maga csak a hasára hízott.

L.: Höh, khm, hát nem, nagyon nem, de örülök, ha más így látja, köszönöm.

A háziorvosnál (Szereplők: a háziorvos, a nővér, leolib)

L.: Jó napot kívánok!

H, N.: Jó napot kívánok! Nahát!

L.: Igen, jól megnőttem, mióta utoljára találkoztunk.

H.: Nagyon szép pocakja van! Jól érzi magát?

L.: Háát, igazából most már nem annyira. Mindenem fáj, de főleg az zavar, hogy a lábam vizesedik.

H.: Igen, azt látom... De amúgy jól érzi magát?

L.: Hát, annyira nem, mert fáj a hátam, fáj a lábam, alig bírok mozogni, iszonyatosan nehéz a hasam és alig bírok aludni.

H.: :))))))))))) A vérnyomása jó, a vasa meg szinte magas. Más panasza nincs, ugye?

L.: Még nagyon savasodok is, néha öklendeznem kell a torkomban gyülemlő gyomorsavtól... És rengeteget híztam.

H.: Nem baj, nem látszik. De amúgy nincs panasza, ugye? Bőre hogy bírja?

L.: Nem repedt még szét, de a köldököm undorítóan fest.

N.: Óóó, én azt annak idején le is ragasztottam, hogy ne is lássam.

L.: :DDD

H.: Egyébként panaszmentes, ugye?

Egyébként végülis most már tényleg egészen jól vagyok, ami talán annak köszönhető, hogy egyszerűen megadtam magam. Letettem róla, hogy küzdjek a lábdagadás és a mozgáskorlátozottság ellen, egyszerűen elfogadtam, hogy ez van, pár hétig még csak kibírom, addig meg valószínűleg sokkal jobb akkor sem lesz, ha megfeszülök és szarrá idegesítem magam rajta. 

Vizes a lábam már reggel 9-kor? Hát, ez van, vizes. Leülök, felpolcolom. Kicsit lejjebb megy, felállok, csinálok valamit, például elmosogatok, kiteregetek, kivasalok három inget, felteszek egy kaját, ilyesmi. Fél óra múlva megint feszül, semmi gond, leülök, felpolcolom. És ez így megy egész nap.

Nem tudok aludni? Hát nem tudok, ez van. Felülök, olvasok, netezek, ha elálmosodom, megpróbálok aludni, ha nem megy, felülök újra. Soha nem aludtam napközben, most, ha bármikor úgy érzem, tudnék aludni, oldalra vágom magam és becsukom a szemem.

Fáj a hátam? Fáj, hát ilyen ez. Megpróbálom kicsit kimozgatni, bár tudom, hogy ez nem segít, hiszen szinte nem is tudok mozogni. Kinyújtom, megcsavarom az egyik irányba, megcsavarom a másikba, nem jobb. Lefekszem a puszta földre, ez a hátamnak jó, a csípőm viszont szét akar szakadni és a lányok és méltatlankodnak a hasamban. Beülök a fotelbe, kipárnázom a hátam, amennyire tudom, és közben hagyom, hadd folyjanak a könnyeim. Előbb-utóbb csak sikerül elaludnom, aközben legalább nem fáj. 

Már megint több vagyok egy kilóval? Normálisan eszem, és még mindig biciklizek, ennél többet nem tudok tenni. Majd visszamegy, remélhetőleg.

Az értékeim alapján egyébként tényleg jól vagyok. A méhszájam még mindig zárt, bár a méhnyakam már egy centire rövidült, így elkezdtük a cétégézést, meg minden olyasmit, amit normál terhességnél a 36. héten szokás. A ctg szerint a gyerekek szuperül érzik magukat, a méhem viszont állítólag időnként görcsöl, bár ebből meg én nem érzek semmit. Én ugyanis eddig abban a hiszemben éltem, hogy legalább görcseim nincsenek. Na mindegy. Jövő héten még kinéz egy részletesebb ultrahang, de a sebtében összecsapott szerint mindkét gyerek megfelel a terhességi kornak, így ketten együtt már négy kilót nyomnak. A vérnyomásom jó, a laboreredményeim szuperek. A nőgyógyászom szerint a lábam sem számít extrém vizesnek.

Ha ő mondja...

Viszont valami frappáns pólófelirat megint jól jönne, várom az ötleteket :)

Leolib

A bejegyzés trackback címe:

https://gyerekmonopoly.blog.hu/api/trackback/id/tr354583324

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

devi1 2012.06.13. 08:16:27

Szuper poszt, nagyon tetszik. Most én is "mozgáskorlátozott" lettem, a megrövidült méhnyak miatt, úgyhogy átérzem a sehogysemjó érzést. Szerencsére a hátam nem fáj, nem vizesedek, viszont állandó keményedések kínoznak. Anyukám szerint nem lesz ez 40 hét (én úgy terveztem!), de már annak is örülnék, ha július lenne végre. Jó neked, hogy legalább még emberek közé mehetsz, én majdnem egész nap fekszem/heverek, mondjuk néha az udvaron, az jó, mert legalább ott van a kutya, és van társaság. Tiszta börtön-feeling ;).

Most nem vagyok benne biztos, de nem császár lesz nálatok, Leolib? Ott nem mondanak előre időpontot?

Leolib 2012.06.13. 09:05:04

@devi1: Szia Devi! Gondoltam ám rád sokat, tanulással, vizsgával mizu? :)

Én amúgy nem a rövidülő méhnyak miatt vagyok mozgáskorlátozott, hanem a fizikai akadályok miatt, amit a hatalmas hasam, leterhelt csípőm és vizesedő lábam okoz :(

De igen, császárom lesz, alapvetően a 38. hétre fogják betervezni, de ez igazából tökmindegy, mert ha addig bármikor beindul a szülés, akkor is császár, meg egyébként is folyamatosan (hetente - 10 naponta) ellenőriznek most már, és ha bármi változik, akkor meg előbbre hozzák a műtétet. Úgyhogy ez a 38. hét, ami július közepe, csak egy végső dátum, amúgy minden héten újratervezés.

Vigyázz magadra és kitartás neked is!

macskavati 2012.06.13. 11:08:02

@devi1: Devi, egy barátnőm a 29. héten fenyegető koraszülés veszélyével került kórházba. Szerencsére semmi baj nem lett, de utána is folyton keményedett, görcsölt. Most a 39. hétben van, és még az is lehet, hogy túl fogja hordani :) Szóval nyugi, nem lesz semmi baj, és a gyakori keményedés csöppet sem függ össze a szülés időpontjával.
Viszont lehet, hogy csomó időt megspórolsz így a szülésből ;) Nekem soha, egyetlenegyszer sem keményedett a hasam, el is tartott a szülés egy napig. Az az elméletem, hogy neked viszont könnyű és gyors szülésed lesz :) Drukkolok hozzá.

pity pang 2012.06.13. 16:01:57

A metrós k.rva jó volt! :DD
Kitartás, már nincs sok hátra. :)

pity pang 2012.06.13. 16:14:46

Devi, figyelj, nem feltétlen hátrány, ha nem lesz 40 (pláne több) hét. Nekem van egy elméletem, miszerint mindenkinél megvan, hogy a szervezete mennyi idő alatt csinál kész gyereket. Az enyém 36+6-tal teljesen készet alkotott, még extrán sárga sem lett, és nem is volt nagyon kicsi. Én magam is a 36. héten születtem, szóval nálunk ez családi vonás lehet. A barátnőm ugyanakkor mindkét gyerekét kb. 41 hétig érlelte, kb. ugyanakkorák is voltak, pedig a másodiknál már korán elkezdett nyílni a méhszája és gondolta, hogy hátha most nem tart majd addig.
És hát a 34. héten már nagyon jók a kilátásaid arra, hogy nulla, azaz nulla nehézséggel szembesülsz, ha megszületik a picur. Az egyik kolléganőm szült a 35. héten, besárgult a gyerek és kék fény alatt volt, ennyi. Nem katasztrófa az már.
(B+, most kakil harmadszor a gyerek ma. Na, mindegy, ezt már befejezem.)
A keményedések annyiban meg mindenképp jók, hogy - ahogy Macskavati mondja - valamit csak edzenek a méhszájadon, ennyivel is kevesebbet kell majd élesben elviselned. Szóval csak pozitívan! Nyugodtan, hisz már nem nagyon van mitől tartanod! Legfeljebb kicsit hamarabb lesz kint és pár hetes korában elgondolod, hogy ó anyám, de szar lenne, ha még benn lenne! Vagy nem és itt óbégatsz majd a 40. héten, hogy az istennek nem jön már ki az az elefánt! ;)

devi1 2012.06.13. 16:41:12

Sziasztok csajok! Köszi, jót nevettem a hozzászólásokon :). Jó lenne még ezt a júniust kihúzni azért. Ma nem volt sok keményedés, viszont volt non-stop mensi-szerű érzés, mindennapra jut valami nyalánkság ;). És mindennap kezemben a teló, hogy akkor én most felhívom a dokit, hogy tali a Margitban, aztán nem teszem, és ez így megy minden áldott nap. A férjem szerint meg túlreagálom, és nyugi legyen végre. Na ja, nem ő érzi...

Pity pang, ha számít a statisztika, a húgommal mindketten 38. héten születtünk, de anyukám majdnem végig dolgozott is, úgyhogy mégsem olyan a szitu.

Leolib, nekem amúgy nagyon szimpi lenne a július közepe :). Ja, a vizsga felejtős, kevéssé tudok koncentrálni, mégis olvasgatom, addig sem ezen agyalok. Hmm, érdekes ez a ptk...valahogy így. Jövő csütörtökön lenne, de kb. 1% esélyt adok, hogy nem lesz addig halasztás-gomb.

Leolib 2012.06.13. 17:07:12

Én komolyan mondom azért is örülök most már a programcsászárnak, mert így szinte 100%, hogy nem lesz 40 hét. Én most úgy érzem begolyóznék attól a tudattól, hogy akár július végéig ki kéne húznom. Valahol olvastam, hogy milyen érdekes, ha az ember megméri centivel a szeméremcsonttól a méh tetejéig (ami 4 ujjnyival van a szegycsont alatt) lévő távolságot, az annyi centi lesz, amennyi hetes terhes. Nem tudom, ez mennyire állja meg a helyét, de ez nekem most 41! :D

@devi1: "érdekes ez a ptk..." :DDD Nekem most már elmúlt a lelkifurim, hogy mégse jelentkeztem, tényleg nem bírtam volna. Maxi respect, hogy te még így is olvasgatsz. És ki tudja, lehet el is mész és az esélytelenek nyugalmával megkapod a zöld papírt :)) Ne add fel!

Én egyébként a 40. héten születtem, a nagyobbik húgom a 36.-on, a kisebbik meg a 34.-en. Hány éves a kapitány? :)

macskavati 2012.06.13. 21:52:28

Az enyém a 40. hét első napján született, és azt mondta a szülésznő, hogy ha csak egy picivel is nagyobb lett volna, akkor nem fér ki. Szóval a babák tényleg tudják, hogy meddig maradjanak.

Ziebi 2012.06.13. 23:57:12

Az elején még vigyorogtam hogy milyen aranyosak az emberek, aztán volt 1-2 ami olyan tipikus... de nagyonn jó volt olvasni! :)

Leolib 2012.06.14. 08:37:24

@Ziebi: És milyen jó lesz majd átélni! ;) Bár nem tudom, arra felétek hogy viszonyulnak az emberek a terhesekhez.

devi1 2012.06.14. 08:43:59

@Leolib: És a kisebbik húgod mennyivel született a 34-en?
Áááá, nem megyek én már sehová innen vizsgázni, tegnap este is szarul voltam, azt hittem, ez már kórház. Mára megint jól vagyok. Amúgy is ideges típus vagyok, nem akarok megszúlni a Kúrián ;).

Óóó, én tökre beterveztem a július végét, mentünk volna addig esküvőre, Balatonra, vizsgázni (hehe), kerti parti(k)ra, már tele volt a naptár hétvégékre, hát ebből valszeg nem lesz semmi. Tudom, neked pont dupla terhed/pocakod van, de én még élvezném ezt az állapotot. A múlt héten kezdték el kérdezgetni a környékbeliek, hogy na, jön a baba? Olyan kicsi a hasam, úgyhogy még növeszteném szívesen...

devi1 2012.06.14. 08:45:14

@macskavati: Most hallottam egy kiskölyökről, aki 4,8 (!!) kilósan született, NEM császárral. El sem tudom képzelni, hogy fért ki...

devi1 2012.06.14. 08:49:01

@devi1: akarom mondani: nem akarok megszülni a Kúrián :)). Még leírni is frusztráló, úgy tűnik.

Leolib 2012.06.14. 08:54:07

@devi1: 2800 grammal, ráadásul farosan :) (én majdnem négy kilóval, a másik tesóm is bőven 3 kiló fölött)

Én is elszámoltam magam, mert arra számítottam, hogy óóóó ráérünk még a bevásárlással, mosással-vasalással, mondtam anyósnak meg anyukámnak is, hogy peeeeersze, megyünk még, hogyne mennénk... Aztán tessék. Max. 500 méter lett a kapacitásom.

Meg fura, tényleg minden relatív, ha egy gyereket várnék biztos én is be lennék szarva, hogy jaj, csak nehogy a 36. hét előtt szülessen, nehogy koraszülött legyen, de így ikreknél nekem már akkora királyság, hogy egyáltalán eddig kihúztam, hogy alapjában véve most már tök nyugodt vagyok. Persze én is szeretném még növeszteni őket, habár az állapotot már nem élvezem. Nekem bazi nagy a hasam a testemhez képest, kész csoda, hogy nem esek orra :)

De neked akkor még legalább négy egyben töltött hetet kívánok! :))

devi1 2012.06.14. 09:02:50

@Leolib: Elfogadom a négy hetet :)). Addigra talán be is szereznénk mindent, mert most még katasztrófálisan állunk...mondtam is a férjemnek, ha nekem most kórház, akkor rá marad itt minden. Hát, nem nagyon izgatta...érdekes, míg én a tisztaidegbeteg, ő a mindenrendbenlesz. Kérdés, melyikünknek lesz igaza? ;))
Én el is tudom képzelni, hogy ikrekkel minden más, minden dupla, de az élvezet is az lesz! ;))
Na és örülök, hogy a húgod ilyen szépre megnőtt a 34. hétre, ez biztató.

macskavati 2012.06.14. 23:26:50

@devi1: "míg én a tisztaidegbeteg, ő a mindenrendbenlesz"
Ez a lehető legjobb kombináció :)

pity pang 2012.06.15. 09:41:35

Devi, jelentkezz be légyszi minden nap, mert már én is stresszben vagyok, hogy megvan-e már a gyerek :)

devi1 2012.06.15. 11:12:11

@pity pang: Jaj, ez édes, köszönöm szépen az aggódást :). Egyelőre még minden oké, perpillanat, remélem, ezt a hetet is túléljük kórház nélkül ;). Azért remélem, hogy ha gond lenne, akkor is vissza tudnák tartani egy időre, mert egyelőre még tényleg nagyon kora-baba lenne...nem akkora, mint Leolib kisebbik húga...

pity pang 2012.06.15. 12:08:11

@devi1: Hol tartasz most egész pontosan?
Azért az nem egy hátrány ám, ha 34 hetesen nem 2800 gramm. :D Már ha a hagyományos kijáratot választja majd.;)

Leolib 2012.06.15. 12:37:37

@devi1: Ne aggódj, szinte biztos vagyok benne, hogy meg foglak előzni! Ha csak egy héttel is, de én szülök korábban :) És igaza van a férjednek abban, hogy minden rendben lesz, meg persze neked is, hogy az a biztos, ha megvan minden és minden elő van készítve. Ha ez megnyugtat, hozzánk a kiságyak a 26-i héten érkeznek... És még egy babaruhát meg egyebet sem mostam ki. A kórházi cuccom félig van összepakolva. Szóval júniusban még nem szülünk, punktum.

devi1 2012.06.16. 08:52:41

@pity pang: Holnap töltöm be a 34. hetet, ha minden igaz. Ja-ja, ne legyen se túl kicsi, se túl nagy, de igazából mindegy is, csak várja meg a július elejét (minimum!). Éjjel megint voltak mensis görcseim, mondtam is magamnak, ha ez megmarad, megvan a hétvégi program! Hálistennek most megint nem érzem...

devi1 2012.06.16. 09:06:28

@Leolib: A próféta szóljon belőled! ;) Szerintem is hagyjuk ezt a júliust, legyenek Rákok a kislányok, nem? :)
Neked egyébként mondtak valamit, hogy megrövidült méhszájjal mit NEM szabad? Úgy értem, mennyit mozoghatsz naponta, házasélet, ilyesmi...ezeket elfelejtettem megkérdezni.

Leolib 2012.06.16. 20:37:52

@devi1: Szexelni nem szabad, ezt mondta a doki. Meg hogy pihenjek úgy általában. Azt gondolom nem feltételezte rólam, hogy csaknem 20 km-t tekerek naponta, így azt nem mondta, hogy nem szabad sportolnom :) Múlt hét hétfőn voltam nála, akkor mondta a rövidülő méhnyakat, azt a hetet kihagytam, nem bicikliztem, viszont voltam többször is ilyen többórás bevásárlótúrán, szóval eléggé le voltam terhelve. Ezért úgy döntöttem, hogy ha a a következő vizsgálatkor az derül ki, hogy nem rövidült tovább, akkor folytatom a biciklizést, mert a lábam mozgás nélkül még durvább. Na és nem is lett rosszabb a helyzet (vagyis rövidebb a méhnyakam), így ezen a héten már újra bringáztam. Szerintem érzi azt az ember, hogy mit szabad és mit nem. De ezt így konkrétan, hogy mennyit lehet egy nap mozogni, nem mondta.

Leolib 2012.06.16. 20:43:47

@devi1: Ja a házasélettel kapcsolatban azt nem részletezte, hogy csak a behatolós szex tilos, vagy pedig a bármilyen úton elért orgazmus a méhösszehúzódások miatt. Én meg nem kérdeztem, mert őszintén szólva eléggé kikerült a téma az érdeklődési körömből az utóbbi időben.

devi1 2012.06.17. 09:06:52

@Leolib: Köszi a választ, sejtettem, hogy így van...
Nekem is van egyébként szobabiciklim, de még nem üzemeltem be, lehet, hogy kipróbálom, ha szerdán azt mondja a doki, hogy nem romlott a helyzet...sz..rok tőle nagyon, nem szívesen feküdnék be kh-ba, csak ha feltétlenül szükséges.

Leolib 2012.06.17. 09:34:38

@devi1: Hát szerintem ha eddig nem csináltad, ne most kezdd el...

devi1 2012.06.17. 14:49:45

@Leolib: ;) ja-ja, tudom én, "ahogy azt Móricka elképzeli."
süti beállítások módosítása