És főleg kettőnek...?! A babakelengye-lista összeállításánál az általam eddig megismert két védőnő tanácsaira sajnos nem hagyatkozhatok, mivel az egyik álláspontja szerint ultrahangos hidegpárásító és elektromos gőzsterilizáló hiányában majdhogynem felelőtlenség kisbabát vinni a lakásba, a másik szerint pedig az sem baj, ha nincs babakocsija a gyerekeknek, pelenkázó sem feltétlen szükséges, hiszen egy csomó vízszintes felület található otthon, kiságyból nehogy kettőt vegyünk, sterilizálni pedig szigorúan tilos. Persze túlzok, senki ne forduljon azért a szakmai kamarához, de tény, hogy két ellentétes véleményt képviselnek, és én valahogy nem tudok a két verzió között megalapozottan választani.

Szóval ebben is kénytelen vagyok a saját megérzéseimre, elképzeléseimre és azoknak az ismerősöknek és barátoknak a tapasztalataira hagyatkozni, akikben megbízom. Sajnos nem túl sok ikres van közöttük, de közvetett úton már megismerkedtem azért párral, így természetes az általuk elmondottakat is beledolgoztam a fejemben körvonalazódó listába. 

Az első és legfontosabb a babakocsi volt. Na ez az, amit nekünk nincs kitől örökölni, így legalább ezt már előre biztosan tudtuk, hogy venni kell. A másik, amit előre el kellett dönteni, hogy egymás mellettit, vagy egymás mögöttit válasszunk. Erről nulla babakocsis tapasztalattal elég nehéz hitelesen állást foglalni, ezért először úgy gondoltam, hogy nekem az egymás mögötti tetszik, mert csak. Aztán láttam ilyet élőben, és elszörnyülködtem, hogy ez akkora, mint egy csatahajó, ha nincs rajtam a szemüvegem, el sem látok az elöl utazó gyerekig. Láttam egymás mellettit is a plázákban, az úgy összességében sokkal kisebbnek tűnt, és az ára is alacsonyabb, mint az egymás mögöttié, így mégis arrafelé kezdett húzni a szívem. Az egymás melletti mellett szóltak az UH-kon látottak is, mármint hogy a Csajok mennyire össze vannak tapadva folyamatosan, bújnak egymáshoz, puszi-kézfogás, biztos jobban érzik majd magukat egymás mellett. Persze valójában nem tudom, ez utóbbival mennyire kell foglalkozni, nem tudom, jelent-e ez egyáltalán valamit, nem láttam, más ikrek mit művelnek egymással az anyaméhben és levonható-e bármilyen következtetés a méhen belüli viselkedésből a méhen kívülire, de mindenesetre jó érzés hinni abban, hogy ők már most húdenagyon szeretik egymást. De aztán találkoztam két ikres csajjal is, akik felvilágosítottak, hogy az egymás melletti kocsival letehetek mindenféle önállósági törekvésemről, mert nemhogy a kispostára, de még a hipermarketek pénztárához sem férek be vele. Ez perdöntő érv volt számomra, mert azért én úgy képzelem, hogy piacra meg boltba csak megyek majd velük, mert mindenféle segítség ellenére az elkövetkezendő pár évben azért néhányszor biztosan rá leszek erre szorulva. Szóval akkor mégis egymás mögötti.

Igazából még annak is örültem, hogy a 150 modell helyett mi összesen mondjuk max. 10-ből választhatunk, azok után pedig, hogy eldöntöttük, egymás mögöttit szeretnénk, valójában csak négyből. Négy márka egymás mögöttije található meg ugyanis a magyar piacokon, én legalábbis ennyit számoltam össze, de majd a kommentekben úgyis kiegészítetek, ha tévedtem. Nos, a szóban forgó négy modell közti választást az áruk sem nehezíti meg, ugyanis mindegyik egységesen a havi magyar átlagfizetés kétszeresét meghaladó összegbe kerül, ha az ember mindent megvesz hozzá (a minden alatt a mózest, autós hordozót, sportülést és az adaptereket értem, és nem tartoznak bele az olyan extrák, mint lábzsák, szúnyogháló, pelenkázótáska, satöbbi). Persze ha belegondolok, nem is olyan sok ez, hiszen ha egy egygyerekes fullextrás kocsit veszek, az is ennek a fele, vagy választhatom azt is, hogy a gyerek három éves koráig 3 különböző funkciójú babakocsit veszek és megintcsak ugyanott tartok árban. De azért sokkoló egyszerre kiadni ilyen sok pénzt, és óhatatlanul is megfordul az ember fejében, hogy ennyiért már egy használt autót is simán lehet kapni. 

Na, hát nem is vettük meg újonnan :) Elszomorodva hazajöttünk, hogy azért még alszunk egyet a nagy beruházásra, és rákerestem erre a konkrét típusra a neten, hogy használtan mennyiért lenne beszerezhető. Két eladó példányt találtam, ebből az egyik leharcolt volt és csak 30%-kal olcsóbb, mint az új, a másik viszont alig használt és féláras. Felgyorsult a szívverésem, és elkezdtem hozzá mózest is keresni, találtam azt is, szintén kifogástalan állapotban, féláron. Másnap meg is vettük mindkettőt. Autós hordozónk még nincs, de most már egyáltalán nem vagyok kétségbeesve, mert a többi alkatrésszel olyan jó vásárt csináltunk, hogy hordozóból akár újat is hajlandóak vagyunk venni. Az autó csomagtartójában is pöpecül elfér, pedig lépcsőshátúnk van, szóval elég szűkös a bejárat. Az viszont, hogy a liftbe is be tudtuk tuszkolni, csak a vak szerencsének köszönhető, ugyanis a liftet elfelejtettük lemérni, mielőtt elindultunk a babakocsi-beszerzésre. A kocsi leghosszabb állapotában (vagyis ha a két mózes van rajta) keresztben befér, és még mi is be tudunk állni a fennmaradó két sarokba.

Ígérem, nem fogom ilyen részletesen leírni minden egyes kombidressz megvásárlásának a történetét, de azért ez a babakocsi-téma tényleg nagy kaland volt számunkra és úgy örülök, hogy megvan :)

Szóval amit még mindenképpen fogunk venni: két darab kiságy, két darab légzésfigyelő, egy pelenkázó - ezek a nagyobb tételek. Hála a banyatársadalomnak és az ismerősöknek, egy csomó mindent kapunk is (pl. sterilizátor, fejő, pihenőszék, kiskád, matrac, szarospelenka-tartó, ruhák), így a többi "aprósággal" (amik tudom, hogy szintén súlyos tízezreket tesznek ki) annyira tényleg nem foglalkozom, mivel azokat akár más is meg tudja venni helyettem, ha valami vészhelyzet van. A fészekrakó ösztön egyébként még nagyon nem tört rám, ezen a babakocsi-témán már egyszerűen csak túl akartam lenni, és egyelőre a rendezgetés meg listázás többi részét is inkább egy kicsit émelyítően édes tehernek, mint gyönyörűségnek érzem, nade ilyen nyűgöket kívánok mindenkinek :)

És hogy a terhességről is írjak címszavakban: tökjól vagyok, minden rendben, a méhszájam zárt, a kislánykáink szuperül érzik magukat odabent, a terheléses vércukrom tökéletes lett, jövő héten megyünk 4d-re, amit nagyon várok. A hasamról mindig az egyik kedvenc sorozatom, az X-akták jut eszembe, mikor az élősködő földönkívüli lények féregszerű formában mászkálnak az ember bőre alatt - na pont olyan, mikor a kezecskék-lábacskák dolgoznak a hasamban, de gondolom ez nem ikres különlegesség, hanem mindenkinél jellemző. A hátam meg a csípőm azért tudna panaszkodni, hiszen általában annyira fáj, hogy a teljesen hétköznapi mozdulatok, mint pl. cipő- vagy nadrágfelvétel, hajmosás, súlypont áthelyezése egyik lábról a másikra, leülés-felállás is gondot és fájdalmat okoznak. Egyébként meg minden fizikai panaszomra szuper megoldás a torna (ami esetemben szobabiciklizést, far- és csípőizom-gyakorlatokat jelent), amitől mindig sokkal jobban érzem magam, amivel kordában tartható a hátfájás, a tikkasztó melegben kidugítja a megdagadt nyálkahártyák miatt állandóan bedugult orromat, és a vizesedést, lábfeszülést is megakadályozza, hiszen beindítja a lusta vérkeringést is. Arról nem is beszélve, hogy remekül bírom, sőt, kifejezetten igénylem és nagyon örülök neki, hogy az egészségi állapotom is lehetővé teszi, hogy sportoljak kicsit. Persze csak óvatosan.

Ennek ellenére plusz 10 kilónál tartok, hihi...

Leolib

A bejegyzés trackback címe:

https://gyerekmonopoly.blog.hu/api/trackback/id/tr334489090

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

teheneszet 2012.05.05. 08:33:12

wow, sose gondoltam vegig, milyen lehet ikreket hordani a szivem alatt, de annyira jol irsz hogy most elkepzeltem, hat le a kalappal elotted :) A 10 kilo az smafu, nagyon jo alkatod lehet. Gratulalok a babakocsihoz! De egyebkent a legtobb dolog es dilemma hasonlo a sima terhesseghez, csak itt duplan :)

Nekem nem volt legzesfigyelom, en mondjuk - miutan korbejartam a temat, hanyszor riaszt feleslegesen stb. - nem is vettunk, viszont nagyon jo beruhazas volt a babatelefon, az, amikor az egyik egyseg a gyerekszobaban, a masik nalunk es mindig halljuk ha sir. Persze mindenkinek mas valik be, mas lesz nelkulozheteten dolog, nekem pl. a sterilizalo is kidobott penz volt, meg jo hogy hasznaltan vettem (gyogyszertari tablettat hasznaltam, nem foglalt helyet, gyorsabb volt).

Irsz majd arrol, hogy tervezitek az elso heteket? Lesz segitseged?

Tok jo lenne ha irnal babanaplot, szuper erdekes lenne milyen ikrekkel!

Leolib 2012.05.05. 10:04:52

@teheneszet: Nekem légzésfigyelő-becsípődésem van, mert egyszer írtam egy hosszú dolgozatot a csecsemőkori hirtelen halálról és a sok kutatás ilyen hatással volt rám. De lesz bébiőrzőnk, avagy -telefonunk is:) Mindenkinek van valami dilije, nekem ez.

Nem is tudom, merjek-e írni arról, hogy hogy tervezzük az első heteket, hiszen ugye mint tudjuk ember tervez, gyerek végez ;) De ha már kialakul valami, természetesen írok róla, egyelőre ez a fogalmunk sincs kategória.

A babanapló-írással is így vagyok. Nem tudom, lesz-e időm-energiám-ihletem, meg minden egyéb, ami ehhez kell. De ha lesz, írok, mert ez egyébként nekem is segít összeszedni a gondolataimat, meg tudatosítani magamban sok dolgot.

A felesleges kütyükről meg: csomó mindent én sem vennék, viszont mindent köszönettel elfogadok és kipróbálok, amit felajánlanak - ez igazán kellemes és költséghatékony módja a tesztelésnek :)

macskavati 2012.05.05. 10:58:43

@teheneszet: végre valami, amiben nem vagyunk tök egyformák :D
Légzésfigyelőnk is volt, meg a mikrós sterilizálót is sokat használtam :)))

barnslig 2012.05.06. 15:27:46

az első terhességem legeleje két petezsákkal indult, akkor gondlkodtam ezeken és ezer százalékig biztos vagyok benne, hogy nem vennék duplakocsit, hanem szimplát és az egyiket mindig magamra kötném, nyilván váltogatva. később lehet testvérfellépős szimpla.
az én életemben kevesebb lenne az ejdejólenneegyikerkocsi esete asszem, mint a picsábaideseférekrendesenoda.

Leolib 2012.05.06. 21:07:18

@barnslig: Ez az ötlet magamtól nem jutott volna eszembe, de most elgondolkodtam rajta. Hogy ne haragudjak meg a kacsalábon forgó ikerkocsinkra, azzal győztem meg magam, hogy iszonyat gerincferdülésem van és mindig nagyon fáj a hátam, biztos nem tenne jót neki a hordozás. Főleg mikor már nagyobbak. Jó kifogás? :)

barnslig 2012.05.06. 21:20:07

@Leolib: nem, nekem két helyen vannak elcsúszva csigolyáim és a farkcsontom is többször tört, de a nagyot is hordozom (heti egy-két órát, 16kiló, plusz ilyenkor a kicsi kocsiban, azt is emelgetem, ha bkv-zunk), a kicsit naponta három-négyet, ő kilenc kiló. van, hogy egyszerre vannak rajtam ketten, de az meredek.
jól kell kötni.
de ne haragudj a kocsitokra, próbának mindenképp jó, ha esetleg nem működik, akkor még mindig el lehet adni kábé azon az áron, amin ti vettétek, gondolom. de működjön.

Leolib 2012.05.06. 21:27:03

@barnslig: Jólvan, csak próbálkoztam :) Igen, ez tényleg így van, szerintem kb, ennyiért el tudnánk adni még vagy két évig. De majd beszámolok úgyis, mennyire használható.

macskavati 2012.05.06. 21:43:37

@Leolib: szerintem jó kifogás :)
milyen a kacsalábon forgó kocsi?

Leolib 2012.05.06. 21:54:48

@macskavati: abc design zoom. remélem bejön, túl puccos ahhoz, hogy megengedhessem magamnak, hogy csalódjak benne.

macskavati 2012.05.06. 21:59:50

@Leolib: ez tényleg csúcsságos ;)

devi1 2012.05.07. 11:43:21

@barnslig: Na de hogy lehet így jól hordozni? Nekem a derekam szokott fájni, és korábbi jógaoktatóm szerint nagyon gyenge a hátam...oké, mindig combizomból emel az ember, de az elől bekötött gyerek, mint súly akkor is húzza a hátat menet közben, vagy nem? Bocsi, csak gondolkodom...

barnslig 2012.05.07. 13:39:14

@devi1: vigyázz, devi, az utálatos nyina beszél hozzád :D
elöl csak addig hordoz az ember, amíg nagyon muszáj, hat kilónál én már inkább hátra tettem.
több szempontot figyelembe véve lehet megkeresni, hogy hol legyen a súlypont, hol fussanak a szárak. van, akinek akkorák a mellei, hogy az a döntő tényező, hogy elférjenek, van, akinek a dereka a fos, van, akinek a háta, lehet csípőn, derékon, mell alatt vezetni, meg kell találni, hol kényelmes.
ha magadnak nem találod, érdemes elmenni tanfolyamra, vagy legalább a hordozóházba, több cuccot kipróbálni, többféle kötést kipróbálni és aszerint vásárolni meg hordozni később.
és igen, nem hajol, hanem guggol, nem hátból, hanem combból emel.

(de hátra gyúrni sztem az egyik legegyszerűbb egyébként.)

Leolib 2012.05.07. 13:48:31

@barnslig: Meg azon gondolkodtam még tegnap este óta, hogy férjem, anyám, anyós-após mit csinálna két gyerekkel és egy babakocsival? Túl sok ember alkalmazkodását kívánná a hordozás+egy babakocsi, és ennyire azért nem rugalmas a családom. Kellett nekünk az az ikerkocsi, na :D

barnslig 2012.05.07. 14:00:01

@Leolib: nálunk mindenki hordoz, nagyszülők, barátok, vhogy teljesen egyértelmű volt mindig is, hogy átveszik, csak kötni kell segíteni.
de mondom, működjön, én a magam esetére mondtam, hogy valszeg jóval kevesebbszer kellene a kocsi, minthogy azon szívnám a fogam, hogy de geci nehéz vele. ahogy a szimpla kocsit is adott alkalmakkor használom csak, ritkán.

Leolib 2012.05.07. 14:19:50

@barnslig: Igen, értem, nálatok már bevált valami, nálunk meg még ugye a tesztelés sem kezdődött el.

devi1 2012.05.07. 16:26:54

@barnslig: Szia Nyina, örülök, hogy látlak :). A bezzegen már nem írsz babanaplót...remélem, kisfiadat már kevésbé kínozza az allergia, ha jól emlékszem.
Köszi a hordozós tippeket. Az elveszett boldogság nyomában c. könyvet kaptam kölcsön, ezért érdekel, hogy mennyire van realitása a hordozásnak. A melleim kicsik, a derekam nem százas, tehát nekem magasan kötve lenne ügyes, ha egyáltalán...nem is tudtam, hogy vannak hordozóházak, mint amolyan spéci helyek, na majd jól utánanézek, egy próba-kendőt megér, ha nem nagyon drága.

teheneszet 2012.05.07. 18:34:10

Szerintem jo kifogas. En is hatfajos vagyok es 8 kilo folott nem birok hordozni, nagyon hosszu idore hatra sem tudom kotni. Persze nyinanak igaza van, erdemes kiprobalni tobb fajtat, hatha neked valamelyik bevalik, nekem csak kendom van, de mivel a suly miatt faj a derekam, tokmindegy miben lenne folkotve. (Jo, mondjuk nekem tenyleg durva a hatam.) Azert mert valaki birja, nem biztos hogy mas is.

A hordozast a babakocsi mellett is lehet, pl. te az egyik lanyt, ferj a masikat, ha valami miatt nem megy a babakocsizas. De szerintem mindenkepp jo ha van kocsi, az enyem szereti nagyon. Ne ragd magad rajta, jol tetted hogy megvetted ilyen jo aron! tenyleg szuper kocsi, megneztem.

borsolyka 2012.05.07. 21:02:29

@barnslig:
én meg még a jómultkor kiszaszeroltam, hogy egy gimibe jártunk, csak te hűűűűdesok évvel utánam! :) konkrétan a volt osztálytársam már ott tanított, mikor te kezdtél :)

AbuBabu anya 2012.05.07. 21:20:44

Kedves Leolib!
Ahogy minden babás kérdés, az ikerkocsi és/vagy babahordozás is minden ikres szülőből (is) a legkülönbözőbb indulatokat váltja ki.
Csak hogy nehezítsem a helyzetedet: nincs jó megoldás! Nem egy anya és egy gyermek egymáshoz való viszonyát kell előre eldönteni és később összehangolni a közlekedés tekintetében, hanem két szülő, két egyidős gyermek, rokonok/segítők és a világ egymásra hangolódásáról van szó... . Ti a sok rossz közül a legkevésbé rosszat választottátok: döntöttetek, és majd ehhez a döntésetekhez kell a többieknek is alkalmazkodni. Tapasztalatom szerint akinek egymás melletti kocsija van, egymás utánira vágyik és fordítva, aki hordoz, az néha a babakocsizókat irigyli, és fordítva (ikresek esetében aki szeret hordozni, annak van ikerkocsija is) és sorolhatnám. Összefoglalva: ikrekkel az élet egy picit más, mint akár két pici korkülönbséggel született gyermekkel, kívánom, hogy hamar tanulj bele a kettővel egyedül való közlekedés rejtelmeibe, garantálom, eszköztől függetlenül nehéz, de megoldható.
Maradok hűséges olvasód,
AbuBabu Anya.

Borstörő · http://gyerekmonopoly.blog.hu/ 2012.05.07. 21:32:14

@barnslig: nocsak, nocsak :-D Üdv, Nyina itt minálunk :-D

barnslig 2012.05.07. 22:11:26

@devi1: hordozo.hu/hordozohaz

@borsolyka: csak remélni merem, hogy nem arról beszélünk, ahonnan kirúgtak. :D

borsolyka 2012.05.07. 22:17:50

@barnslig: hát, az a vadászrepülős :D bár, az jutott, eszembe, hogy nempesten is van olyan. de szerintem te a pestibe jártál! :)

Leolib 2012.05.07. 23:06:53

@AbuBabu anya: Köszönöm, ezt most biztatásnak veszem :)

Leolib 2012.05.07. 23:08:37

@AbuBabu anya: Amúgy nektek milyen kocsitok van/volt és milyen tapasztalatokkal?

AbuBabu anya 2012.05.08. 17:48:18

@Leolib: Biztatásnak is szántam!
Nekünk egyébként egymás melletti, lengyel, masszív (szerintem csak a kocsi 25 kg), nagy felfújhatós kerekű, átfordítható karú van, bár már csak havonta kb. egyszer vesszük elő, mert télen lettek 2 évesek, akkor a hideg miatt inkább sétáltak és motoroztak (!), azóta meg nem is vágynak vissza. Emellett másfél éves korukra beszereztünk egy esernyőre csukhatót, szintén egymás mellettit, azzal járunk bevásárolni (így nem rámolják le olyan könnyen a polcokat és a bevásárlókocsiból sem akarnak kiugrani, vagy egyik ül a babakocsiban - mellé lehet pakolni, másik másik szülővel a bevásárlókocsiban, és cserélhetnek, ha akarnak.
A lényeg: ahány ikres anya, annyi variáció! A mi döntésünket befolyásolta, hogy falura költöztünk - bírnia kellett a rossz terepet; mindenképpen egymás melletti szerettem volna, hogy szemmel tarthassam őket (ez annyira bejött, hogy sosem fordítottam át a kart), így verekedéskor bármikor közbeavatkozhattam :-), mindig időben tudtam segíteni nekik, nem kellett megállni, hogy odaadjak valamit, és a szelet/bogarakat sem ők kapták először, hanem felfogta a babakocsi kupolája. Sosem reklamáltak, ikerkocsinál csak középen takarom a kilátást :-). Ami még érdekes: először én is kétségbe estem, hogy nem mértük le a bejárati ajtót, mielőtt megvettük a babakocsit, de 1. szabvány méretű ajtóhoz készítik, elméletileg befér (itt jegyezném meg, hogy az egyik hipermarketbe be tudtunk menni simán, kijönni már nem, ezért (is) egy másikhoz pártoltunk át, ott meg először bemenni csak úgy tudtunk, hogy a biztonsági őr nagyobbra nyitott egy kaput - de pár hónapja (lehet, hogy miattunk ? :-) ) ezt is megoldották, kijönni pedig a "nagy kiterjedésű árucikkek" pénztárnál simán kijöttünk; 2. ikrekkel babakocsival a legtöbb helyre nem lehet bejutni, vidéken azért nem, mert a legtöbb hely még akadálymentesítve sincs, a kisboltokba meg sem az egymás melletti, sem az egymás utáni nem tud fordulni, városban meg a parkoló autók és a nagy tömeg között nehéz lavírozni; 3. nem csupán a babakocsi méretével kell számolni, hanem azzal is, hogy két azonos korú gyerek esetében minimum duplájára nő a váratlan, a rendkívüli események száma, ami miatt nehezebb elindulni, haladni, megérkezni.
Hú, bocs, ezt még sosem foglaltam így össze... . Az ikrekről szóló könyv, amit te is olvastál, azt mondja, hogy kb. három babakocsit használ el egy ikerpár, hát, az igazság az, hogy mi csak azt az egy hatalmasat szeretjük, az esernyőre csukhatót nagyon megkíméljük a heti egy használattal.
A tapasztalatunk az, hogy ikrek esetében fokozottan nyitottnak kell lenni minden lehetséges megoldásra, egyik pillanatról a másikra változhat a helyzet, érdemes több variációt kipróbálni a közlekedésben. Hogy mire gondolok? Amikor az egyik gyerek nem volt hajlandó a babakocsiban feküdni, akkor kendőben utazott (nem mindig volt erőm ölben cipelni és a hatalmas kocsit egy kézzel navigálni), amikor meg csak sétálni akart valamelyik, akkor tolhatta a tesót a kocsiban, most meg a séta-motorozás, motorozás-autózás, séta-séta működik, illetve ami még nálunk nagyon bevált, az a kétszemélyes bicikli-utánfutó.
Ha túlságosan kimerítő a válaszom, bocs, egyébként "lenyomoztalak" :-), nincs közös ismerősünk sem közös érdekeltségünk, de szívesen követem az életeteket az ikrekkel, további jó babavárást kívánok!

Leolib 2012.05.08. 20:23:00

@AbuBabu anya: Köszönöm a választ, tényleg kimerítő volt, de semmiképpen sem túl kimerítő! Abszolút hasznos és érdekes, bár következtetésként továbbra is csak azt tudom levonni, hogy "hát akkor majd meglátjuk".

Kicsit kezdem kirakatban érezni magam, hogy itt engem lassan mindenki ismer, én meg senkit, dehát végülis ez benne van a pakliban, ha az ember ebbe a műfajba kezd.

Azért továbbra is arra biztatok mindenkit, aki tudja, hogy én ki vagyok, és nem bánná, ha ebben kvittek lennénk, hogy írjon nekem a leo.lib.82 gmailre!

Leolib 2012.05.08. 20:24:30

@AbuBabu anya: Egyébként meg: "nagy kiterjedésű árucikkek" :DDDDDDD

AbuBabu anya 2012.05.08. 21:11:20

@Leolib: Ahogy lesz egy kis időm, írok levelet, hogy kvittek legyünk :-), viszont kellett némi logika,hogy megtaláljalak közösségi oldalakon, ugyanakkor valóban megmutat magából valamit az, aki ilyen jellegű írásba kezd... .
Az én következtetésem egyébként az a "majd meglátjuk" mellett, hogy ha saját döntéseket hoz az ember, akkor nagyobb az esélye, hogy jó döntést hoz, hiszen lehet valami csúcsszuper és csúcspraktikus, amit mások ajánlására vesz meg, ha a használója ódzkodik tőle, akkor számára csak teher és kudarcforrás.
A "nagy kiterjedésű árucikkek" feliratot legközelebb jól megnézem magamnak, mert elbizonytalanodtam az elnevezésben, de sokszor mondtam, mikor csodálkoztak, hogy ikrek, hogy ilyen akció volt :-)

teheneszet 2012.05.09. 18:35:31

en is tudom ki vagy, ugyhogy irtam neked :)

kacce 2012.05.10. 17:01:26

Engem itt, Hollandiában kifejezetten letiltottak a kiságy rácsára tehető fejvédő párnáról. Merthogy lefogja a levegőt, szabad szellőzést. Érdekes. Otthon ezt használja mindenki, nem? Az egyik otthoni barátnőm csodálkozott is, hogy itt úgymond titlják, mert hogy a kisebbik fia nagyon forgolódós és rendszeresen beütné a fejét, ha nem lenne fejvédő párna...

macskavati 2012.05.10. 20:09:45

@kacce: Azért annyira nem zárja el a levegőt ám :) Meg ha van légzésfigyelőd, akkor végképp nincs para. Az enyém ennek a mintáját nézegetve alszik el, és olyan cuki, mikor leteszem, már mosolyog a macskákra :)
elefani.eu/spd/009-036/Baby_Dream_2_reszes_agynemu_garnitura

kacce 2012.05.10. 20:29:47

@macskavati: Hát én is csodálkoztam ezen, gondolhatod, de itt ezt a lelkemre kötötték, hogy nem szabad.
Légzésfigyelőt amúgy nincs, nekem az aerosleep matracvédőt ajánlották itteni ismerősök, úgyhogy olyat szereztem be hozzávaló lepedővel.

Cuki ez a cicás ágynemű :)

macskavati 2012.05.10. 20:37:21

@kacce: Az aerosleep nagyon jó találmány, mi az etetőszékébe tettünk olyat, mert nagyon izzadt tőle. Nem is tudtam, hogy ágynemű is van ebből.

kacce 2012.05.10. 20:47:09

@macskavati: Na, akkor remélem beválik majd az aerosleep matracvédő :))) Több itteni kismama ismerősöm is azt mondta, hogy két dolog érte meg nagyon: ez a matracvédő és a bugyola pólya. Ez utóbbi az alvási nehézségekkel küszködő babáknak van, állítólag imádják, ha be vannak bugyolálva szorosan és akkor egyből elalszanak a leghisztisebbek is :)

teheneszet 2012.05.10. 20:51:53

@kacce: azert ezt oszd el kettovel, ha annyira veszelyes lenne, nem gyartananak ennyifelet... nekunk ufos van, vagyis en ugy hivom, kis figurak vannak rajta, szerintem ugy neznek ki mint a foldonkivuliek :) akkor meg azt hittuk hogy fiunk lesz, azert vettuk ezt, nem akartunk csajosat :)

Ez a polya dolog erdekes, nekunk kb. 2 napig mukodott (az elejen nagyon durva volt a Moro (? - ezeket mindig keverem)-reflex miatt (amikor hatravagja a karjait, mintha zuhanna es ezzel felebreszti magat. Ketszer birta a polyat, aztan uvoltott benne, amig ki nem szabadult a keze. Aztan kezdodott az egesz elorol... hatha nektek bevalik. Egyebkent folosleges sok penzt kiadni erte, egy pled is megteszi, keress ra a youtube-on a "swaddling a baby"-re.

mikor is szulsz?

kacce 2012.05.10. 21:01:11

@teheneszet: Ufós :) Én ufós bodykat vettem, annyira cukik. Jó, hát lehet, hogy nem kislánynak valók, de a sok rózsaszíntől már rosszul vagyok :D

Egy Bugyola nevezetű magyar terméket már beszereztem, mikor otthon jártam februárban, aztán vagy használva lesz vagy nem. Meglátjuk. Itt puckababy néven fut valami hasonló.

Június elejére vagyok kiírva.

teheneszet 2012.05.10. 21:34:53

junius eleje az tok jo, en akkor szulettem :)

ja, azt mar lattam, az illusztraciot Pasztohy Panka keszitette, ugye, az? (nagyon szeretem a kepeit, meg Greta is)

En nem untam meg a rozsaszint csak sajnos a gyerek nem szeret oltozni, pedig akar napi haromszor is atoltoztetnem ha lehetne :)))

macskavati 2012.05.10. 21:54:26

@kacce: Bugyolám nekem is volt, a munkahelyemtől kaptam, de Andris annyira pici volt, hogy elveszett benne, aztán mire megnőtt, már nem szerette, ha bebugyolálják. De tényleg hasznos tud lenni, hátha neked nem olyan miniatűröd lesz, mint nekem volt :)

kacce 2012.05.10. 22:53:50

@macskavati: Remélem miniatűr lesz, mert 152 cm vagyok! :D Inkább vesszen el a bugyolában ;)

pity pang 2012.05.11. 12:53:51

Megnéztem a babakocsit, nagyon jónak tűnik, sokfelé variálható, az szerintem sosem árt. (Nem mellesleg jól is néz ki. :))
Én abszolút babakocsipárti vagyok (persze egy gyerekkel), nem megyek nélküle vásárolni sem, a lányom nem szereti, ha a hordozót teszem a bevásárlókocsira, ráadásul mindig vannak rázós felületek, amiken babakocsival észrevétlen átmegyünk, a bevásárlókocsival viszont a nem létező vesekövét is kiugrasztja a száján keresztül, mire áttolom rajta.

A légzésfigyelőben teljesen egyetértek, nekünk 5 hónap alatt egyetlen alkalommal jelzett be, de akkor volt is valami gebasz (nem feltétlen halt volna meg, persze), mert mire a nem szomszédos szobából átértem, még mindig olyan mélyen aludt, hogy rázásra se tért magához.

Azt nem teljesen értem, hogy aki szerint 2 ágy felesleges, az hogyan altatná őket? Mert újszülöttnek még oké, ha beteszed őket egy ágyba, nem mozognak el, na de pár hónap múlva már forognak, rúgnak, meg hát nagyobbak is, akkor mégis hogy fér el kettő egy ágyban? Nem tudom elképzelni.

(Közben én is rájöttem, ki vagy, ha zavar, hogy ez ilyen egyoldalú, szólj és megírom a nevemet. :))

pity pang 2012.05.11. 13:03:10

Ja, még a pelenkázóról.
Az igaz, hogy sok a vízszintes felület, de
- egyrészt nálunk a pelenkázáshoz szükséges dolgok egy helyen, nem meglepő módon a pelenkázón vannak és nem is szeretném, ha a házban elszórva botlanék törlőkendőkbe vagy popsikrémes dobozokba, következésképpen oda megyünk pelenkázni, ahol ezek vannak;
- másrészt nálunk kifejezetten gyakoriak voltak (talán már múlt időben) a balesetek, értsd épp megemelem a seggét, hogy betegyem a tiszta pelust alá és ebben a pillanatban kienged fél liter pisit, lepössentve imígyen a body-t, a kezét és a pelenkázót is, ha ez nem a pelenkázón történne, ahol kézreesik rögtön a törlőkendő, textilpelus, tiszta ruci, asszem, tökön is szúrnám magam, avagy de király a pisis gyerekkel grasszálni a házban. Anyáméknál csak egy pelenkázólap van, amit az ágyra fektetve használunk, én utálom. A gyerek szeret meztelenkedni, én meg ott görnyedek felette, nem áll kézre, az apró résekből, redőkből mire kitörlöm a kakidarabokat, a hajam kihullik, egy merő szenvedés.
Szóval részemről hajrá dedikált pelenkázó!

macskavati 2012.05.11. 19:50:52

@pity pang: veled is gyanúsan sok mindenben egyetértek :)

macskavati 2012.05.11. 19:51:32

@kacce: akkor hajrá miniatűr baba (persze nem túl miniatűr) :)
Az enyimé 2910 gramm volt, azzal kiegyezel?

kacce 2012.05.11. 19:55:21

@macskavati: Pont megfelelő lenne :)

macskavati 2012.05.11. 19:57:37

@kacce: akkor drukkolok, hogy ne legyen ennél nagyobb :)
(amúgy én úgy hallottam, hogy a babák alkalmazkodnak az anyukájuk méreteihez)

pity pang 2012.05.11. 20:05:27

@macskavati: Nekem is feltűnt és azt figyeld, a következő kommentedre mit fogok reagálni! :D

pity pang 2012.05.11. 20:06:05

@macskavati: A lányom hajszálra ugyanezzel a súllyal született. :DDD

pity pang 2012.05.11. 20:14:56

@kacce: Én ugyan nem épp 152 cm vagyok, viszont ha azt mondom, 174 cm és 52 kg, akkor lehet némi fogalmad a testalkatomról. Na szóval én is mantráztam, hogy ne legyen nagy gyerek, 3 kg körül legyen, elég nekem az is. Erre az utolsó ultrahangon 36+4-nél a szonográfus közölte, hogy szép nagy baba, becslés szerint 3345 gr. Szerencse, hogy feküdtem, mert lehet, hanyattesek a sokktól, ha nem. Másnapra épp megbarátkoztam a gondolattal, hogy majd meg kell szüljek 3 hét múlva egy addigra kurva nagy gyereket, mikor is elfolyt a magzatvíz. 36+6-nál született meg 2910 gr-mal és én is azt mondom, ekkora elég volt, igaz, zippzáron át távozott, tehát ilyen szempontból tökmindegy lett, mekkora.
Helyes kis formás babát neked! :)

macskavati 2012.05.11. 20:38:15

@pity pang: de komoly! :)
És mikori? Az enyém 2011 június 22.

pity pang 2012.05.11. 21:43:05

@macskavati: Á, ő még kiscsirke csak: 2011. dec. 3-án született. :)
Még nevek tekintetében is hasonló az ízlésünk, nekem az András top favorit fiúnevem volt, de aztán Annám lett. :)

macskavati 2012.05.11. 21:44:44

@pity pang: következőre lesz Andrásod, nekem meg Annám :)

pity pang 2012.05.11. 22:13:45

@macskavati: Úgy legyen! :)
(aaaaannyyiiiii rózsaszín ruhám van....)

macskavati 2012.05.11. 22:15:14

@pity pang: na, akkor majd cserélünk ;)
(nyálcsorgatva nézem a rózsaszín ruhákat)

borsolyka 2012.05.11. 23:28:30

vöhöhöhö Andrásom van, és Dorka majdnem Anna lett :) bár ő 3,5 kg volt :)

kacce 2012.05.15. 10:49:09

@pity pang: köszi, remélem elég kis pici lesz ez a leányzó :)

Hehe, macskavati. Én a kis kertésznadrágokat nézegetem nyálcsorgatva, nem éppen kislányos viselet, de nekem annyira tetszenek. Na jó, a másik gyengém a piros-fehér pöttyös dolgok, ebbe talán jobban bele vagyok szerelmesedve, tiszta szerencse hogy elsőre lányunk lesz és nem kell visszafognom magam :D

kacce 2012.05.24. 23:31:32

@pity pang: Mit ad Isten, ugyanaz történt velem, mint veled. 36+6-ra megszületett a kislányom múlt szombaton, mert elfolyt a magzatvíz. Picike lett, két és fél kilós :) Vicces, hogy még pocakosnak kellene lennem, de már babázok :)))

pity pang 2012.05.25. 07:33:33

@kacce: Húhuhú, gratulálok! :))
Ezek szerint rendben is van minden, otthon is vagytok. De jó! :)
Nagyon sok boldogságot kívánok nektek így együtt!

teheneszet 2012.05.25. 09:00:22

kacce, gratulalok en is! A 2,5 kilo nem olyan keves es orulok hogy minden rendben! Sok boldogsagot es jo babazast kivanok, most mar mehetsz cuki kertesznadragokat venni :)

borsolyka 2012.05.25. 10:05:36

jajj, gratulálok! dejó dejó! nevet lehet tudni?

kacce 2012.05.25. 15:08:14

Köszönöm :) Igen, már otthon vagyunk, kicsit megy a küzdelem az evéssel, mert kevesebbet eszik, mint az itteni holland nővérszolgálat és szülésznő szeretné. Ezzel csesztetnek állandóan, mintha egy hét alatt itt csodáknak kellene történniük, miközben még egy hetes sincs és amúgy is 3 héttel korábban jött. Ezt leszámitva, minden oké :) A neve Emma :)

teheneszet 2012.05.25. 20:46:21

Ne aggodj, majd belejon, foleg ha szoptatsz. Engem is mindig cseszegettek hogy nem hozza a papirformat, pedig az enyem idore jott es nagy baba volt, de aztan nem gyarapodott olyan gyorsan. Szerintem ezek a gorbek csak iranymutatonak jok, minden gyerek mas... te ugyis latod, szepen fejlodik-e. Gyonyoru neve van :)

macskavati 2012.05.26. 13:29:54

@kacce: Hú, most látom, gratulálok!!! Akkor a szülés is biztos sima ügy volt, ugye?
Nyugi, bele fog jönni az evésbe, most még kis gyengécske, de napról napra erősebb lesz, és úgy szívni is jobban fog tudni. Mi azt csináltuk, hogy szoptatás után még fejtem, és azt is odaadtuk pohárból neki, így nem kellett annyit küzdenie minden cseppért. De 1-2 hét után már erre nem volt szükség, mert megerősödött. Kérdezz ám nyugodtan, ha elakadsz.
Na, látod, beígértem neked a pici babát :D

kacce 2012.05.26. 16:39:33

@macskavati: Köszi szépen! Viszonylag simán ment a szülés, a kitolással ugyan kissé meggyűlt a bajom, de végül csak sikerült :) Még jó, hogy beígérted apici babát :D
Sajnos a szoptatás egyelőre nem megy, túl gyenge hozzá, meg kell erősödnie és Hollandiában nem is nagyon van ennek olyan kultúrája, mint otthon. Bár most ajánlottak egy szoptatási tanácsadót, hát kíváncsi vagyok mit tud majd mondani, mert a kórházban kb. 2x próbáltatták velem a dolgot, persze nem ment és már hozták is egyből a tápszert. Azóta fejek, szóval anyatajet kap, de meg kell erősödnie a pici lánynak. 1-2 hétbe nekünk is beletelik majd ez, de mivel korábban jött, így több is lehet belőle.

teheneszet 2012.05.26. 16:50:52

kacce, probaltad mar bimbovedovel? Nalunk az bevalt, anelkul nem ment, aztan mikor megerosodott (kb. 6 het alatt), utana el tudtuk hagyni.

macskavati 2012.05.26. 20:03:00

@kacce: Jó lesz ez, meglátod. Mondom, szólj akár priviben is, ha tudok segíteni, tanácsot adni (macskavati80 gémél). De szerintem jól csináljátok, ha fejsz és odaadod neki a szoptatás után (pohárból vagy kanállal, ne cumisüvegből), akkor hamar meg fog erősödni. Az én babám is mindig belealudt a szoptatásba, mert pici volt és gyengécske. Állandóan birizgálni kellett a kis fülét vagy valamijét :))) Viszont egy haszna volt ennek az ébresztgetésnek (ezért lehet, hogy kapok): már a legelején ki tudtam alakítani valamiféle rendszert, így később kb 3 óránként éhezett meg, ugyanis gyakrabban nem akartam ébreszteni (és csak akkor evett, ha ébresztettem). Persze nem tudom, mi lett volna, ha nem így alakul az eleje, mindenesetre később nekem nagyon könnyű dolgom volt, mert kiszámíthatóak lettek a napok.
Sok sikert nektek az első hetekhez!
süti beállítások módosítása