A gyerekek állapota, mérete és neme

Biztos vagyok benne, hogy minden rendben van velük, mégis alig bírom már kivárni, hogy újra láthassam őket. Győzött is a kíváncsiság, és bejelentkeztünk egy magánultrahangra, ahol várakozásaim szerint elmondják, hogy a magzatok gyönyörűek, egészségesek, pont akkorák, amekkorának lenniük kell, a méhlepények jó helyen vannak és a méhszájam is teljesen zárt. Érdekel hogy vannak, hiszen - bár kicsit korainak tűnik - néha úgy érzem, szinte már most kirúgják a ház oldalát, ott sorakoznak vagy a szeméremcsontomnál, vagy a köldökömnél, vagy a bordám alatt, és bár nyilván nem rúgásokat érzek még, egyértelmű magzatmozgásokat tapasztalok pár napja. Érdekel mekkorák, hiszen nemrég kezdtem az ötödik hónapot, a hasam mérete mégis egy hathónapos szimplaterhesével vetekszik, a köldökömet már most egy hajszál választja el a kifordulástól és 80 éves nénik akarják átadni a helyüket az orvosi rendelőben. Kifúrja az oldalamat a kíváncsiság, hogy milyen neműek, annyira szeretném már magam vagy lányos vagy fiús anyaként azonosítani és őket ezáltal is még közelebb érezni magamhoz.
 
A külsőm változásai
 
El sem merem képzelni, hogy mekkora hasam lesz június-július körül. Ha tartom ezt az ütemet, ijesztő méreteket fogok ölteni. Most még szuperjól nézek ki, hiszen a hátsó részem a régi, a lábaim kecsesek, csak a mellem meg a hasam nőtt, de eléggé hajlamos vagyok a vizesedésre nemterhes állapotban is, így bele sem merek gondolni, mi lesz 30+ fokban lehetőleg azért ennél kevesebb, de akkor is várhatóan számottevő plusz kilóval. A visszaalakuláson egyelőre nem gondolkodom, nehogy ne legyen min aggódni július-augusztus körül is.
 
Az MR vizsgálat
 
Sikerült magam teljesen megnyugtatni ezzel kapcsolatban, és ezt leginkább egy orvos ismerősömnek köszönhetem. Egyrészt elmondta, hogy ezek az MR felvételek nem mindig teljesen megbízhatók, simán előfordulhat, hogy ami az egyik felvételen ott van, az a kicsit később, vagy másik géppel készítetten nem látható, könnyen megzavarhatják árnyékok, különböző beállítások, technikai hibák, de a szervezet amúgy is képes az öngyógyításra, így reális esély van arra, hogy ha volt is ott valami hat évvel ezelőtt, mára teljesen eltűnt, vagy visszafejlődött. Az egyetlen egyelőre lehetséges "kezelési módnak" én is azt tartottam, hogy minden nap elképzelem, nincs ott semmi, hogy teljesen egészséges vagyok, de meglepődtem, mikor orvosként ő is ezt ajánlotta. Március végére kaptam időpontot, de most már szinte meggyőződésem, hogy mindent rendben fognak találni.
 
Hogy hol fogunk lakni
 
Kardinális kérdés, tekintettel arra, hogy jelenleg a negyediken lakunk egy lift és erkély nélküli lakásban. Úgy költöztünk ide, hogy ha jön a gyerek, ez a lakás akkor is megfelel majd egy pár évig, mivel méretileg és elrendezésileg abszolút ideális, de azzal ugye legvadabb álmainkban sem számoltunk, hogy rögtön kétgyerekes szülők leszünk. Végiggondoltam, hogy két babahordozóval biztosan nem tudok felmenni, nem csak azért, mert nem hangyának születtem, hogy elbírjam a saját súlyom többszörösét, hanem mert fizikailag nem férnék el babahordozó-Leolib-babahordozó felállásban a lépcsőházban. Nem is beszélve arról, hogy ha esetleg van nálam egy szatyornyi bevásárlás, azt már tényleg csak a fülemre tudnám akasztani. Gondoltam arra is, hogy professzionális kendőzővé válok, és már újszülött kortól magamra kötve fogom hordozni mindkét gyereket. Erről a védőnőm beszélt le, aki meggyőzött arról, hogy ez egy baromi balesetveszélyes megoldás, mivel egyrészt nem látom a lábam, simán kibillenhetek az egyensúlyomból, ráadásul elég komoly erőnlét kellene ahhoz, hogy mondjuk két 10-12 hónapos, egyenként nagyjából ugyanennyi kilós, de járni még nem tudó gyereket hordozzak a negyedikre. A harmadik megoldás, miszerint egyedül nem megyek sehová, páni félelemmel tölt el, így ezt a lehetőséget teljesen kizártam. Persze tisztában vagyok vele, hogy nem egy ikres szülő van, akinek bizony ez (volt) a sorsa, nem lévén lehetőségük a költözésre, én viszont ilyen szempontból szerencsés helyzetben vagyok, hiszen albérletben lakunk és megtehetjük, hogy egy másikba költözzünk. Megtehetjük, de egyre inkább az az érzésem, hogy nem létezik az elképzeléseinknek megfelelő lakás sem sokért, sem kevésért, pedig szerintem nincsenek extra különleges igényeink. Lassan pedig dűlőre kell jutni ezzel a kérdéssel kapcsolatban is, mivel az ikerterhes lét, bármennyire is kifogástalanul érzem most magam, azért mindig necces egy kicsit, és nem kéne az utolsó pillanatra hagyni a költözködést, de tudom, hogy fordult már elő ilyen is a világtörténelemben és ezt is túlélték már többen is.
 
A vizsga
 
A vizsgám április legelején esedékes, úgyhogy nem húzhatom tovább, el kell kezdenem tanulni. Őszintén szólva már el is kezdtem, az elmúlt három napban annyit sikerült megtanulnom, amennyit  egyetemista koromban egy délelőtt alatt. Oké, hogy nem is szántam még rá túl sok időt, és nyilván kell jópár nap, míg belejövök, de akkor is félelmetes a gondolat, hogy hogy fogom bírni újra azt, amit ilyenkor bírni kell, a heteken át tartó, napi nettó 10 órás tanulást, viszonylag kevés idegeskedéssel, hogy legalább a bennem fejlődő szervezeteknek ne ártsak, és hogy hogy fogom bírni ezt az időszakot nulla stresszlevezetéssel. Ja igen, itt - mármint a stresszlevezetésnél - kerülnek elő újra a függőségeim, mivel még soha nem tanultam komoly vizsgára cigi nélkül, a felkészülés ideje alatt pedig csodákat tudott tenni velem az alkohol, és a bugyiig izzadás a szobabiciklin, főleg mikor már nem bírtam el a szellemi megpróbáltatásokat és leállt az agyműködésem is. Ezt az időszakot most segédeszközök nélkül kell végigcsinálnom, ami tovább nehezít a dolgon, igaz viszont, hogy bizonyos szempontból mégis könnyebb, hiszen most a vizsgadíjon (és persze a befektetett időn és energián) kívül semmilyen tétje nincs az eredménynek.
 
Kismama allűrök
 
Sokan kigúnyolják a kismamákat, hogy állandóan a hasukat fogják, simogatják, beszélnek hozzá és ettől a külső szemlélő számára olyan visszataszítóan negédessé válik az egész terhesség, különösen, ha ezt megspékelik némi pocaklakóval, manócskával vagy hasonlóval. Igazuk van, de a hasfogdosást, a simogatást és a beszélgetést meg tudom magyarázni. Gondoljunk csak bele, hogy ha fáj a fejünk, beütjük a térdünket, vagy elfáradunk, akkor önkéntelenül is megfogjuk, masszírozzuk, simogatjuk, szorongatjuk a szóban forgó testrészt és pontosan ez a helyzet a növekvő pocakkal is. Mert az belül nyom, húz, feszít, keményedik, mozog, nem mozog, furcsa, ismeretlen és szokatlan dolgokat csinál, folyamatosan történik benne és vele valami, ezért az embernek tényleg kényszere van arra, hogy megérintse, ezzel óvva a külső behatásoktól vagy enyhítve a kellemetlenségeken. Ezen kívül a terhest folyamatosan ijesztgetik, hogy milyen sokféle veszély leselkedik a magzatára, ezért az ember arra is kényszert érez, hogy akár hangosan, akár telepatikusan megbeszélje pocaklakó manócskájával, hogy no para, most anya csak szépen kitakarítja a fürdőkádat, ne félj, nehogy leválj nekem innen, vagy most vonatozunk egy kicsit, jó, kicsit zötyögős lesz, de muszáj eljutnom a sóhivatalba, esetleg bocs, de el kell érnem ezt a buszt, úgyhogy most sprintelünk egyet, kapaszkodj jól! Más mentségem nincs, ez van, engem sem onnan fogtok felismerni az utcán, hogy én vagyok az a kismama, aki nem fogja és nem simogatja, mert dehogynem. És olyan jóóó.
 
Leolib

A bejegyzés trackback címe:

https://gyerekmonopoly.blog.hu/api/trackback/id/tr414185182

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

borsolyka 2012.02.23. 13:02:38

és egypetéjűek? :D

R2D2 & C3PO 2012.02.23. 14:36:46

Lakás...
Ne is mondd!
Én a fűtési szezon utánra halasztottam a kérdést...
Akkor úgyis pang a bérlet-piac, hátha találunk valami tágasat minimális összegért!

Viszont az enyémet meg novembertől kellene kiadni. Az is egy szép kör lesz...

borsolyka 2012.02.23. 15:06:10

@R2D2 & C3PO:
hű, tényleg! te is összeköltözöl a FÉRJEDDEL :)

R2D2 & C3PO 2012.02.23. 15:55:53

@borsolyka:
Dehogy, már réges-rég össze vagyunk.

De az albérletünk garzon. Ott nem fér el a tenger holmink (amit a lakásomban tartunk, iratok, az összes ruhánk, könyvünk, gépek, kütyük és félretett marhaságok), a macska és a gyerek. Plusz a látogató sereg (tehát kell egy olyan üres szoba, ahol 4 fő altatható...) A lakást kiadjuk, azaz nem maradhat a bútorokon kívül szinte semmi - azt a cuccot hozom ide, ami most az albérletben van (evőeszközök, tányérok, pár lábas) és viszem át az összes ittenit, hűtőtől az utolsó pálinkáspoharunkig.
Vagyis minimum 3 szoba kell, de 4 lenne a kényelmes...

És őszintén: azt se tudom, hogy szortírozzam-e ki az 51 kilós önmagamra való cuccaimat, vagy belefogyok, mire 50 leszek? De 50 évesen már nem jók a 30 évesen vett cuccok... Főleg, hogy 51 kilós koromban kiszortíroztam a 60 kilós cuccaimat - közben most mindet tudnám hordani... Kár volt, most már tudom. :-P De a jövőbe nem látok...
Irigylem azokat, akik képesek voltak magukat egyetlen bőröndnyi holmira korlátozni. Komolyan.

devi1 2012.02.23. 16:05:14

Leolib, nagyon klassz írás, és irigyellek, hogy már érzed őket! Én is mindennél jobban mentem volna egy plusz UH-ra, de most már talán kibírom a jövő szerdát. És képzeld, én is áprilisban vizsgázok, és hasonlóan kíváncsi leszek, hogy fogom bírni a tanulást más állapotban. Örülök, hogy az MRI ügyed elült, én nem vagyok szakértő, de van némi családi érintettségem hasonló ügyben, és egyetértek azzal, amit az orvosod mondott: az aneurizmák jöhetnek-mehetnek. A továbbiakban is minden jót kívánok nektek!

AbuBabu anya 2012.02.23. 21:00:19

De jó, más is ikerterhesen költözik:-)! És a negyedikről, lift és erkélymentes lakásból! Félidősen, 8 nap alatt adtuk el egy lakást és vettünk egy másik házat, ebből 4 napig a Balatonon nyaraltunk, amíg kifestettek a házban, 4 napig pedig pakoltunk (tesóim és anyósomék takarítottak), az ikreknek fel sem tűnt odabenn semmi, és már mi is elfelejtettük az egészet. Igaz, egy könyvekkel teli dobozt két év után sikerült kipakolni, a rongyi baba, amelyiket még esküvőre kaptunk, váratlanul került elő, a gyerekeknek most nagy kedvence. Ha nekünk sikerült, másnak dalolva megy!
Bocs, hogy ismeretlenül mindenféle tapasztalatot osztok meg, de én például sajnálom, hogy későn vettem meg az első kendőt és későn találkoztam olyannal, aki az ikrek kendőben való hordozását megtanította volna szívesen. Olyat is hallottam, hogy valaki az egyiket kendőben, a másikat hordozóban cipelte, de bármi, ami nem babakocsi, fura megjegyzéseket csikar ki az emberekből. Ahogy - egy korábbi bejegyzésedre reagálva- a mosható pelenka is. Kell hozzá némi elhivatottság, magánvéleményem szerint egy kis "huzat" is, de megoldható, ikrek esetében könnyebb is, mert két nap alatt megtelik a mosógép pelenkával, tudom, mert másfél éve azt használjuk. Kíváncsi vagyok, nálatok hogy fog mindet alakulni! Sok sikert!

Leolib 2012.02.23. 22:45:27

@devi1: Tényleg sok a hasonlóság közöttünk és nagyon köszi, minden biztatás jólesik aneurizma-ügyben.
@AbuBabu anya: Teljesen egyetértek azzal, hogy mindent meg lehet oldani és nagyon szívesen veszek minden tapasztalatot. A lényeg itt szerintem az én önzőségi faktorom, hogy mi az, amit meg akarok oldani és mi az, amivel úgy gondolom, hogy ha egy mód van rá, akkor szeretném megkönnyíteni az életemet. Például biztosan pucolok és hasábolok inkább krumplit, minthogy fagyasztottat vegyek a boltban, vagy például kézzel mosogatok, pedig lehetne mosogatógépem. Mikrónk sincs, bonyolultan melegítek mindent. (Utóbbi kettő mondjuk valószínűleg pont változni fog a gyerekek érkezésével.) De azt hiszem, nem vagyok elég elhivatott és huzatos ahhoz, hogy mosható pelenkázzak, mindenáron kendőzzek, hordozzak, igény szerint szoptassak, vagy fazékban sterilizáljak. Nem zárom ki egyiket sem, majd meglátom, hogy alakul, de azt hiszem, ha megtehetem, ha egy mód lesz rá, akkor ezeken a területeken például szeretném megkönnyíteni az életemet. De ezek nem elvek, csak rugalmas elképzelések, amik nyitva hagynak minden lehetőséget.

soszoro 2012.02.24. 14:02:52

Szia!

Olvasgatom a blogod. Nem vagyok sem ikres, sem kismama, de van két gyerekem.

Őszintén szólva nem értettem, hogy miért háborodnak fel egyesek azon, ha a védőnő neked márkát ajánl. Miért ne tenné? Az a dolga, hogy segítse a kismamák életét, és ehhez erősen hozzá tartozik ezen tárgyak megvásárlása is.

Az már más kérdés, hogy ahány ember, annyi szokás, annyi féle termék válik be. Sőt, az idővel kiderülhet, hogy bizonyos megvásárolt, és sokáig jól működő tárgyak már annyira nem is jók... ki kell tapasztalni.

Én ismerek anyukát, aki ikrekkel negyediken lakott, lift nélkül, egész sokáig, és megoldotta! Testmozgásnak fogta fel :) De ha lehetne, hát én is költöznék a helyedben, az tuti!

És még valami.

Én soha nem tartoztam a has simogatós anyukák közé, de vajon azt mondták már neked, hogy a has rendszeres simogatása contraciot okozhat? Én mondjuk nem ezért nem simogattam, hanem szimplán azért, mert úgy érzetem, hogy saját magam simogatnám :)

Jó babavárást, és igyekszem nyomon követni, hogy hogyan alakultok! :D

Leolib 2012.02.27. 00:46:30

@soszoro: Köszönöm, hogy olvasol, remélem, továbbra is maradsz. Csak annyit szeretnék kiemelni, hogy nem simogatom folyamatosan a hasam, hanem gyakran öntudatlanul megérintem, mikor érzem, hogy történik benne valami. Szóval nálam a "hassimogatás" napi sokszor pár másodpercet, összesen nettó 2-3 percet tesz ki szerintem, és akkor már a férjemet is beleszámoltam. Amúgy a 30 perces UH pl. kifejezetten rosszul esett a végére, a szonográfus mondta is, hogy hagyjuk abba, mert húzódik össze a méhem. De azért néha mégis jólesik megérinteni.
süti beállítások módosítása