Egyik napról a másikra történt. Csütörtökön még csinos voltam, panaszmentes, energikus és agilis, pénteken meg a sütisütés közepén úgy éreztem, hogy kész, elfogyott az erőm, leszakad a hátam, kőből van lábam és mindenki hagyjon békén. Péntek este lenéztem az egyre jobban feszülő végtagjaimra és azt hittem, rosszul leszek a látványtól: a bokám sehol, a lábfejem kétszerese a megszokottnak, a vádlim-combom pedig olyan vastag, mint egy díjbírkózóé. Lemondhatok a szellős szoknyákról, ruhákról és rövidnadrágokról. Milyen buta és naiv voltam, hogy azt hittem, én ezt lehet hogy mégiscsak megúszom.

Pár héttel ezelőtt pár napig teljesen egyértelműen éreztem, hogy csúsznak szét a csípőmben lévő csontok, recsegett-ropogott és ha az egyik lábamra terheltem a súlyom, éles fájdalom nyilallt belé. Ez azonban 2-3 nap alatt megszűnt, gondolom a csípőm hozzáigazodott a rajta fekvő teherhez és biztos szélesebb lett pár centivel.
Azóta viszont a testem többi része is elromlott. A hasam hirtelen megint hatalmasat nőtt, ha állok, akkor gyakorlatilag támaszték nélkül nem tudom egyenesen tartani magam, mert úgy érzem, összecsuklik a gerincem és a lábam sem bírja. A rendszeres magnéziumfogyasztás ellenére is egyre gyakoribbak az éjszakai, olyan igazi jajveszékelős és pánikba esős vádligörcsök, amik annyira fájdalmasak tudnak lenni, hogy órákkal később is alig bírok ráállni a lábamra. Tíz perc mosogatás, vagy bármilyen más állómunka után iszonyatosan elkezd fájni a térdem, és már érzem is, hogy gyűlik körülötte a víz, vagy nemtudommi, mindenesetre feszít, fáj és percről-percre vastagszik. Ugyanez a helyzet, ha "lógó" lábbal, fegyelmezetten ülök. Múltkor nyelvóra után nem bírtam hazamenni, fel kellett polcolnom előtte 20 percre a lábam, hogy visszaáramoljanak a dolgok és rá tudjak egyáltalán állni viszonylag fájdalommentesen.
Visszatért az idegőrlő nyugtalan láb-szindróma is, ami jellemzően akkor támad, mikor pihenni próbálok, és csak rángatózom tehetetlenül. Ha viszont egyszer elnyom az álom, akkor nagyon mélyen és nagyon sokáig tudnék aludni, ha pár óra múlva nem érezném úgy, hogy satuba van szorítva a húgyhólyagom és másodperceken belül bepisilek. Az egy külön tragikomédia, ahogy felállni próbálok az ágyról. Egy hátára fordított teknős ügyességével és kecsességével igyekszem lendületet venni, hogy közelebb gördüljek az ágy széléhez, de minden egyes mozdulat még tovább kínozza az amúgy is elgyötört hólyagomat, beállt csípőmet, lábamat és gerincemet. A lábraállás után pár másodperc billegés következik, míg igyekszem megtalálni az egyensúlyi helyzetet, majd koordinálatlan robotmozgással kidöcögök a WC-be. Ha épp nem éjszaka van, és mások is látnak, akkor is ugyanilyen nehéz a pozícióváltás, de olyankor azért próbálom megőrizni a méltóságomat, összeszedni minden erőmet és nem úgy leülni-felállni a metrón/villamoson, mint aki épp most csinálta össze magát.
Szoros barátságot kötöttem a savlekötővel is, hiszen reggeltől-estig ég a torkom a refluxtól, bár ez a 16. hét óta megvan, de a helyzet egyre súlyosbodik. Nem mellesleg valami a kezemmel is történhetett, mert vérlázítóan, idegesítően béna vagyok. Szinte nincs nap, hogy meg ne kérdezném az égiektől majdnem sírva, hogy ugyan még hány tányérnak, pohárnak és más, ezeknél sokkal értékesebb tárgynak kell áldozatul esnie a terhességemnek?! Mindennek nekimegyek, mindent kiejtek, leejtek, összetörök, elsodrok.
Biciklizés közben viszont nem fáj semmi. Én sem értem, hogy ez hogy lehet, valószínűleg azért, mert megtámaszkodom és a gerincem tehermentesítve van, a lábamra sem nehezedik súly, viszont mozog, szóval ez igazán jót tesz neki, így egyre többet tekerek. Ennek ellenére nem tudok elég gyakran ráállni a mérlegre ahhoz, hogy ne mutasson többet, és ez kétségbe ejt. Nem elsősorban az esztétikai szempontok miatt, mert látom, hogy semmi nem fodrozódik, semmi nem zsírosodik, egyszerűen "csak" nő, hanem mert mégiscsak ijesztő az ilyen ütemű súlygyarapodás úgy, hogy egyébként az elmúlt 15 évben nagyjából folyamatosan tartottam a súlyomat különösebb erőfeszítések nélkül. Mindig ellenőrzöm a vérnyomásomat is, az rendben van, sőt inkább alacsony, vizeletvizsgálatot nyilván nem tudok végezni, de elvileg már a vérnyomás alapján is kizárható a toxémia.
És még így is abszolút szerencsésnek érezhetem magam, hiszen (egyelőre!!):
- a terhespatológiát csak hírből ismerem, továbbra is csinálhatok mindent, csak vissza kell vennem a tempóból
- nincs aranyerem
- nem kínoz székrekedés
- nincs a lábamon visszér, sem hajszálér-repedés
- a hasam nem görcsöl
- a bőröm szép, sehol egy repedés vagy csík
- nem vagyok vashiányos, sem cukros
... és bármennyire is szenvedek fizikailag, ha a lányok megmozdulnak odabent, egy másodperc alatt elolvadok és elfelejtem minden nyűgömet.
Leolib

A bejegyzés trackback címe:

https://gyerekmonopoly.blog.hu/api/trackback/id/tr154545131

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

teheneszet 2012.05.25. 20:43:17

most mar lehet kommentelni...?

teheneszet 2012.05.25. 20:44:03

szoval csak azt akartam irni, hogy te kb. most tarthatsz ott mint egy nem ikreket varo no az utolso trimeszterben. Kivancsi vagyok nagyon, mi lesz meg 3-4 het mulva... :) Kitartast!!!

Leolib 2012.05.25. 22:13:36

@teheneszet: Én már mindenhogyan az utolsó trimeszterben vagyok, "saját jogon" is :) Egyébként ott tartok, mint egy egy gyereket váró a 36-37. héten.

panna cotta 2012.05.25. 22:40:24

hát nem irigyellek a súlytöbblet miatt (a csajokat elfogadnám). Ezek szerint még legalább 6-9 hétig ki kell tartanod? remélhetőleg a tested felveszi a tempót ezzel az irammal :-)

Leolib 2012.05.25. 22:50:34

@panna cotta: Egyezzünk ki 5-8 hétben ;)

kacce 2012.05.26. 00:04:10

Kitartás, egy hős vagy. Gyomorégésre próbáld ki a Salvus vizet, nekem sokat segitett, habár néha még az sem...

Leolib 2012.05.26. 07:40:55

@kacce: Ó, hát hősnek egyáltalán nem érzem magam, sőt, szerintem még így is sokkal többet panaszkodom, mint amennyire valójában okom lenne.

Köszi a tippet! De nekem nem is a gyomrom ég, hanem a torkom, arra is jó a salvus víz? A rennie jó rá, olyan 10 percig...

teheneszet 2012.05.26. 08:40:41

ja, arra gondoltam, hogy az utolso trimeszter vegen, csak mivel 3x irtam ujra (nem engedte elkuldeni), a vegen mar lemaradt... Szoval azt tudom milyen (az ut. trim. vege), kivancsi vagyok mi johet meg ezutan... :)

(nekem mazlim volt, vegre jol jott hogy nagyon magas vagyok hosszu derekkal, ez a gyomoreges tenyleg megkimelt, a doki szerint mert rengeteg helye volt a gyereknek. Mondjuk rendes zakot sosem tudtam venni mert a derekszabas nem esik jo helyre, de vegre lattam valami elonyet is a hulye alakomnak :)))

Az lesz a durva hogy jon a nyar, na ahhoz is kitartast kivanok! (Rolam a vegen mar 16 fokban is folyt a viz, mintha a tropusokon lennek es ahogy hallom, ez gyakori.)

Leolib 2012.05.26. 09:22:22

@teheneszet: Igen, egy 180 centis nő még ikerterhesen is teljesen normálisan néz ki :) Én átlagos 167 centis vagyok, nem magas, nem alacsony, úgyhogy én is kíváncsi vagyok, hogy hova nőnek a lányok még ezután.

És igen, nekem is folyton melegem van, pedig az indián nevem hideg kéz meg hideg láb, na most bezzeg sütnek a végtagjaim!

macskavati 2012.05.26. 13:23:07

Fú. Leolib, nagyon érzékletes volt a leírásod, továbbra is csak kitartást tudok kívánni neked! Ez a medence-recsegés nálam is megvolt, szülés után meg ugyanez vissza, az azért nem zavart, mert tudtak, hogy akkor rendeződik vissza.
És nagyon stramm vagy, hogy nyelvóra, meg villamos, metró, de szerintem most már egy kicsit kímélned kéne magad. A vizesedére egyél sok epret, az jó vízhajtó, meg zellert, meg van asszem vadgesztenyés krém lábra, azt kend (vagy kenesd :D ) rá. És a felpolcolás a legjobb.
Gyomorégésre jó a Salvus víz, de nagyon undorító íze van sajnos. Orr befog, és úgy le lehet gurítani. Azonnal segít. Ja, most látom, hogy már kacce is írta.
(és mondd, hogy szobabiciklin tekersz, lééééégyszi :))

kacce 2012.05.26. 16:32:00

@Leolib: Nekem is a torkom égett, csak gyomorégésnek hívtam. Írtóra szenvedtem tőle, az egész terhesség alatt kitartott. Én rengeteg vizet ittam, meg citromos vizet, mert az lúgosít. A Salvus víznek tényleg nincs jó íze, de én egy idő után megszoktam és már nem tűnt olyan szörnyűnek. Rennie-t is szedtem néha, de volt olyan hogy tényleg semmi nem segített.

macskavati 2012.05.27. 17:44:37

Ja, és vizeletvizsgálatot is tudsz végezni, vannak otthoni tesztcsíkok. Van olyan védőnő is, aki ad, nem tudom, a tied milyen. De venni is tudsz: gyogyaszati.hu/kereso/vizelet-tesztcsik-cybow-4-100-dbdoboz/1451/page=1
Én is tudok neked adni szívesen, mert van egy dobozzal, szóval ha kérsz, akkor eljuttatok neked, amennyit kérsz.

Leolib 2012.05.29. 07:02:11

@macskavati: Hú, nagyon szépen köszönöm a felajánlást, mindenképpen megpróbálok akkor majd beszerezni ilyen tesztcsíkot, ha esetleg nem sikerül, akkor tudom, hova forduljak :))
És igen, persze, hogy szobabicikli!

borsolyka 2012.05.29. 11:55:07

ne higgyetek neki! kamuzik! még mindig iszonyatosan csini!!!
süti beállítások módosítása