Borstörő 2012.01.19. 11:31

Édes kettes

13. hét

Na szóval az van, hogy képzeljétek, tényleg terhes vagyok és tényleg két gyereket várok. Igen, ez rám már megint, vagy még mindig az újdonság erejével hatott, mert egyrészt olyan nehéz volt elhinni, hogy tényleg minket tüntetett ki a sors, másrészt meg annyira féltem, hogy gond lesz a létszámellenőrzéskor.

Egész héten rémálmaim voltak ultrahangos vizsgálaton kiderülő rossz hírekről, véres bugyiról, csordogáló magzatvízről és kutyaharapásról - bár ez utóbbi nem tartozik szorosan a tárgyhoz:) Szóval megérkeztünk a 12. heti ultrahangra egy szűk folyosóra, ahonnan legalább hat ajtó nyílt nőgyógyászat, UH vizsgáló 1/2/3, mosdó, személyzeti mosdó és szülészeti osztály feliratokkal, és igen nagy jövés-menéssel, ami bőven túllépte az ingerküszöbömet. Kicsit várni kellett, ezért kiültünk a tágasabb és levegősebb külső folyosóra, ahonnan viszont a fejlődés-neurológiai (vagy valami ilyesmi) osztály ajtaja nyílt, így tele volt babakocsikkal, csecsemőkkel és kisgyerekekkel. Valami hülyeségen még össze is kaptunk a férjemmel, én magamba roskadtam, egy kisbaba sírni kezdett, frissen szült nőket hoztak-vittek, tanácstalan rokonok tébláboltak egyik kezükben a babahordozóval, másikban egy ajándéktáskával, nekem zsongott a fejem és bőgni kezdtem. Először csak magamban, befelé, aztán a folyamat megállíthatatlan és visszafordíthatatlan lett, hüppögve menekültem a WC-be, csak hogy a vörösödő szemem és arcom láttán még jobban kétségbeessek. Visszamentem a férjemhez, aki kérdezte, hogy mi a baj, próbált megnyugtatni, amitől még jobban meghatódtam és még jobban sírtam, és igen, mindenki hülyének nézett. Szerencsére volt nálam alapozó, így visszamenekültem a mosdóba, de épp hogy elkezdtem a vakolást, szólítottak.

Nagy szégyenkezve kimerészkedtem, de szerintem a szonográfusnak nem tűnt fel a kissé neurotikus állapotom, vagy csak nagyon diszkréten úgy tett, mintha nem vett volna észre semmit. Mikor beléptem a vizsgálóba, egyszerre megszállt a nyugalom. Alighogy hozzáért a hasamhoz az UH fej, a szonográfus néni rögtön felkiáltott, hogy hoppá-hoppá, ugye azt tudtuk, hogy ketten vannak? Ebben a pillanatban még egy adag kő gördült le szívemről, hogy igen, ezek szerint még mindig, hálistennek, jajdejó. A vizsgálat további része is csupa öröm volt és boldogság, néha meglepetten kiáltottunk vagy nevettünk fel és teljesen megnyugodva távozhattunk.

Mindketten ott vannak, a tudomány jelenlegi állása szerint mindketten egészségesek, egyikük 5,7, másikuk 5,4 cm, mindenből pont annyi van nekik, amennyi szükséges és a méretük alapján becsült koruk is megegyezik az utolsó menstruáció alapján számítottal. Így az sem változott, hogy a terminus vége a 30. szülinapom előtti nap, de azért inkább arra számítok, hogy 1-2-3 héttel korábban jönnek.

Ami a tüneteket illeti. Hányingerem még mindig van, egész nap, bármikor, de ez már egyáltalán fel sem tűnik. Ami zavar, az az, hogy folyamatosan éhes vagyok, de nem tudok egy jóízűt enni. Egy pár falat esetleg jólesik, de a többire már fújjolok, mint egy rossz kisgyerek. A hasam nő, a bőröm viszket, a lábam estére ideges, az energiaszintem még mindig nem a régi. Új elem a bénaság: minden kiesik, leesik, eltörik, elsodródik, kiszóródik, összekenődik, elkeveredik. Nincs nap, hogy ne fogkrémezném le a ruhámat, ne esne legalább egy kenyér a vajas felével a terítőre, vagy ne fröcskölne össze mindent az elszabadult és démoni módon viselkedő zuhanyrózsa.

A kombinált teszt eredménye egy hét múlva fog kiderülni, utána pár hétig megint csend lesz és nyugalom, és valószínűleg semmi sem fog történni. A védőnőhöz majd csak februárban megyek, orvosi vizsgálatra pedig legközelebb egy hónap múlva, a 16. héten fog sor kerülni. Ez azt hiszem, jó alkalom lesz arra, hogy arról írjak, mitől más, illetve inkább lesz más az ikresség, mint a szimpla terhesség, hiszen tisztában vagyok vele, hogy a naplóm eddig semmiben nem különbözik egy egy gyereket váró első terhességtől, de az igazság az, hogy valójában eddig tényleg nem is nagyon volt különbség. Leszámítva a mellékelt kis UH felvételt :)

Leolib
 

A bejegyzés trackback címe:

https://gyerekmonopoly.blog.hu/api/trackback/id/tr213589520

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

borsolyka 2012.01.19. 11:50:26

nem lehetne, hogy mindennap írsz? :D

| ági | 2012.01.19. 14:22:44

De jó!! :)
Két kis tesó, tök jó lehet ott nekik így együtt.
A lábrángás/ideg nálam is volt, azt hittem megőrülök, saját életet éltek, mint a Michael Flatley lábai :D

panna cotta 2012.01.19. 14:42:30

és kétpetéjűek vagy egypetéjűek? vagy ezt csak akkor lehet megmondani, amikor kijönnek? Szerintem tök jó. És jól írsz. én is olvasnám mindennap

borsolyka 2012.01.19. 14:53:42

@panna cotta: jajjjj! ezzel tépázzuk az idegeit szegénynek!!!
van, hogy csak a vérvizsgálat mutatja ki!!!

és extrém esetben létezik az is, hogy KÜLÖN NEMŰEK az egypetéjűek!!!
ha egy a burok és a méhlepény, akkor tuti egypetéjűek. a többi esetben bármi lehet

panna cotta 2012.01.19. 15:12:37

@borsolyka: mondjuk én itt két külön gyereket látok, de azért nem merném megkockáztatni, hogy kétpetéjűek :-D

R2D2 & C3PO 2012.01.19. 15:25:19

Na megjöttem.
1 centis, nagy a feje és minden nagyon happy. :-DDD

R2D2 & C3PO 2012.01.19. 15:26:40

@panna cotta:
Csak akkor egyértelmű, ha egy a petezsákjuk, egyébként nem. Itt szerintem kettő van.

borsolyka 2012.01.19. 15:27:27

@R2D2 & C3PO: wáááááááááá
tudtam! tudtammm!

borsolyka 2012.01.19. 15:27:59

@R2D2 & C3PO:
ja, 2 petezsák van! és külön lepények. de ugyi ez bármi lehet

panna cotta 2012.01.19. 15:33:09

@R2D2 & C3PO: GRATULÁLOK! Most tessék összeszorított lábakkal ülni ööö meddig is? 7 és fél hónapig? :-)

Borstörő · http://gyerekmonopoly.blog.hu/ 2012.01.19. 15:34:53

@R2D2 & C3PO: nagy fej? Fiú? :-DDD Gratula! :-D

R2D2 & C3PO 2012.01.19. 15:39:39

@Borstörő:
Hát az még nem látszik.
Hát a feje fél centi a többi része meg szintén.

Amúgy pedig: www.facebook.com/mackonep
:-DDD

| ági | 2012.01.19. 15:43:03

@R2D2 & C3PO:
Azta...
BESZA-BEHU!!
TAPSI-OVÁCI!!
:)
vigyázz magatokra.

macskavati 2012.01.19. 15:43:27

@R2D2 & C3PO: juppííí!!! :)

macskavati 2012.01.19. 15:44:18

Jaj istenem, leolib, de cukik ott bent ketten!!!! :)
Gratulálok!!

kalifa 2012.01.19. 17:34:04

@R2D2 & C3PO: ennyi:D gratulálok!

teheneszet 2012.01.19. 18:10:53

@R2D2 & C3PO: jajdejo!!! Jany hetes? Nagyon orulok, ennyi varakozas utan... tokre megerdemelted. Problemamentes terhesseget kivanok!!!

teheneszet 2012.01.19. 18:13:38

Ja, meg hogy a temahoz is szoljak, mar nagyon kivancsi vagyok a naplodra ugy a 30. hettol, fotoval persze :))) meg persze szules utan, remelem lesz baba(k)naplo is :)
ikerterhesseg nekem total szajenszfikson kategoria, jo ilyet is latni.

R2D2 & C3PO 2012.01.19. 21:37:20

@Borstörő:
Nyilvános nem lesz. Illetve, ha a kölkök belemennek, majd 25 év múlva. ;-DDD
Egy retro-babanapló fogantatástól az érettségiig. Sok-sok képpel.

Leolib 2012.01.19. 23:23:27

R2! Szívből gratulálok! És Devi, ha erre jársz, neked is! Folyamatosan lestelek titeket a BA-n, hogy mizu :)

Leolib 2012.01.19. 23:24:30

Az egy- vagy kétpetéjűségről a következő alkalommal írok egy összefoglalót, ígérem...

macskavati 2012.01.19. 23:53:59

@R2D2 & C3PO: én különösen a fogantatásának képére vagyok kíváncsi :DDD

R2D2 & C3PO 2012.01.20. 08:23:47

@macskavati:
Te is beleírtad a babanaplódba?

borsolyka 2012.01.20. 08:49:08

mijazhogy? minden esetleges pozitív végkimenetelű hancúrt videóra rögzített, és azzal kezdődik a naplaja!
:D

macskavati 2012.01.20. 09:14:36

@borsolyka: úgy, úgy :D
(bocsi, r2, de nem hagyhattam ki, remélem, nincs harag...)

R2D2 & C3PO 2012.01.20. 09:43:36

@macskavati:
Szerintem a babanaplót a gyerekének írja az ember. Hogy ne "mama kérlek" legyen a kapcsolatuk veleje...

devi1 2012.01.20. 10:17:56

@Leolib: Köszi Leolib! Annyira édesek az ikrek, és nekem is nagyon tetszik a napló, olvasnám gyakrabban is! Engem is 13. hetesre mondtak most, és képzeld, én is nyáron leszek 30, úgyhogy sok bennünk az egyezés :)), bár neked két babád lesz nyáron, nekem meg egy, ha minden jól megy ;)).

borsolyka 2012.01.20. 10:42:02

jajj Devi, jól fog menni!!!
figy, neked ez a baba az első próbálkozásod?

devi1 2012.01.20. 11:30:23

@borsolyka: Igen, egy évet vártunk rá, és remélem, most már marad velünk :).

Most mondd meg, gyerekként mindig azt mondtam, hogy majd 30 évesen akarok szülni, aztán amikor 28 voltam, kitaláltuk, hogy most azonnal de jó lenne, de az élet úgy rendezte, hogy mégis 30 leszek. De már nem bánom, a lényeg, hogy egészséges legyen.

Mi a helyzet a diétával, elkezdted már? Az elején elég kiábrándító tud lenni...

borsolyka 2012.01.20. 12:19:59

@devi1: hát basszus, megdöglöm tőle :)
kétpofára tömtem a gyümölcsöket eddig...
mandarin 1,5 kg egy ültő helyben lecsúszott... ahham 4 darabot ehetek is! vagy egy almát...
az a bajom, hogy nem tudok jól főzni. van x darab hagyományos, magyarfélefajta kaja, amit finoman csinálok. de ha nekiállok kísérletezni, Isten óvja a környezetemet...

erre most kereshetek velemkompatibilis kajákat... ehhhhh

Borstörő · http://gyerekmonopoly.blog.hu/ 2012.01.20. 12:29:22

@borsolyka: Virágszálam, ajánlhatom a blogomat, ahol sok érdekes kaja van ám lépésről lépésre leírva, vagy éppen fotózva, amelyek kis átalakítással IR kompatibilissé tehetők. Amúgy a blog neve GYerekmonopoly :-D

borsolyka 2012.01.20. 12:35:00

bagoly mondja a füstöltsajtjával...

Borstörő · http://gyerekmonopoly.blog.hu/ 2012.01.20. 12:44:03

@borsolyka: nekem az jár :-D Beteg voltam! Most mindent lehet.
De egy kicsi füstölt sajt amúgy lehet, nem?? sztem még egy dkg sem volt amit megettem, sőt fél kb.

devi1 2012.01.20. 12:46:03

@borsolyka: Igen, a gyümölcsök problémásak. Én is rengeteget ettem belőlük korábban, volt hogy csak gyümölcssalátát vacsorára, meg néha reggelire is, nahát ebből az lett, amit írsz, hogy délután 4-5 körül 3-4 mandarin vagy 1 alma. Szarügy. Ami nekem még nehéz volt, hogy 3-4 óránként egyek valamit, mert korábban inkább napi három étkezésre voltam beállva. Na és persze a legnehezebb lemondani a snickersről és a sütikről-tortákról, hogy a többit ne is említsem :(. De igaza van Borstörőnek, sok kaja elkészíthető így is. Én szinte egyáltalán nem főzök (szegény párom), de a diétás süti-sütésre ráálltam, mert anélkül nem lehet bírni :).

Borstörő · http://gyerekmonopoly.blog.hu/ 2012.01.20. 13:28:12

@devi1: na én is ebben látom a legnagyobb problémát a sűrű kajálásban, mert én is a napi 3-ra vagyok tudatosan beállítva.
A sütiket meg simán megcsinálom diétásan, a cukros barátnőmnek király receptjei vannak, ezen nem aggódom.
Meg a gyümi... hát én azt nem bírom ki. Jó, a mennyiséget lejjebb tolom, de basszus gyümölcs nélkül hogy lehet élni??

devi1 2012.01.20. 13:53:06

@Borstörő: Nehéz kérdés, igazából be lehet építeni úgy, hogy reggel-este semmi gyümölcs, mert akkor a legérzékenyebb a szervezet az inzulinre, viszont délelőtt mondjuk korpás keksz mellé egy mandarin, aztán van, aki ebéd után is tud enni gyümölcsöt (én azt utálnám), és az uzsi a királyság, mert akkor mehet csak gyümölcs is, vagy gyümi és joghurt, kinek mi. A napi 5-6 étkezést megszokod egy idő után, ha nagyon úgy érzed, hogy tele vagy, kis adagokat egyél, akkor tuti megéhezel 3 órán belül :). Igazából az étrend nagyon egyénfüggő, a lényeg a gyakori kajálás, és a lassú-gyors szénhidrátok megfelelő vegyítése, de gondolom ez már úgyis tudod, alapos vagy ;).

mocc 2012.01.20. 14:08:27

Borsolyka, ha lesz kis időm jövő héten, írok néhány részletes, IR kompatibilis mégis finom kajareceptet neked, oksa? És a sajt szerintem mehet, csak nem reggelire. Én is sok sajtot eszem.

borsolyka 2012.01.20. 14:12:44

csókolom a kezsitlábát naccságosasszon

devi1 2012.01.20. 14:20:17

@borsolyka: Ez melyik filmben is volt? :)

borsolyka 2012.01.20. 14:29:56

talán az indul a bakterház?

panna cotta 2012.01.20. 14:36:02

@borsolyka: nem az Egri csillagok Sárközi cigányának a szövege ez inkább? :-)

Mellesleg azon csodálkozom, hogy annyi IR-es van, és amikor diagnosztizálják, nem kötelező esetleg egy dietetikushoz is elmenni, aki a testsúly és egyéb paraméterek alapján összeállít egy étrendet? Nem ez lenne a legegyszerűbb?
Borsoly, nem tudsz elmenni dietetikushoz? Akkor nem kéne a kajákkal szenvedned, kapnál 2 heti napra és adagra lebontott (variálható) étrendet?
Nekem pl. ilyenem van, 4 éve készíttettük a férjem ismerős dietetikusával, és időnként megcsináljuk (nálunk salaktalanító és fogyókúrás szándékból). Pont most kezdtük ebben az évben újra :-)
Egy idő után az ember megtanulja az adagokat, és hogy mit mivel lehet kicserélni, és aztán már variálhatod is.

devi1 2012.01.20. 14:47:38

@panna cotta: Épp én is akartam írni, hogy nekem is a cigány ugrott be a filmből :).
Másrészről igazad van: ebben a hónapban én is elmegyek dietetikushoz. Hogy eddig miért nem? Költségmegfontolás: az állandó orvos-vérvétel-term.gyógyász mizéria annyiba került IR kapcsán havi szinten, hogy a dietetikust inkább kihagytam. Lehet, nem ezen kellett volna spórolnom.

panna cotta 2012.01.20. 15:02:08

@devi1: pontosan!
Korábban én is úri luxusnak gondoltam ezt a dietetikus dolgot, de mióta saját magamon érzem az eredményt, azóta mindenkit küldök.
Sajnos nem tudok magyar referenciát adni, mert a miénk olasz (épp ezért az étrend is olasz :-)), de a dietetikusnak az a lényege, hogy figyelembe veszi a te étkezési szokásaidat, és ha te utálod a kelkáposztát, akkor nem fog olyan ételt beletenni neked. Legalábbis nálunk úgy működött, hogy előbb felmérték a mi étkezési szokásainkat és az életmódunkat (mennyire ülő, mozgó stb..)
ezután jött a mérlegelés, miután kiszámolta egy szoftverrel a testzsírt meg minden ilyesmit, és megállapította, hogy az életkortól, életmódtól és testi adottságoktól függően mennyi kalóriára van szükségünk naponta. (a mi célunk az étkezéseink közös nevezőre hozása, és a súlyunk megtartása ill. valamennyi fogyás volt)
Aztán kb. 2 hét múlva kézhez kaptuk az étrendet, ami 2 hétre szólt, és napi lebontásban 5 étkezés van benne, minden étkezésben alapanyagonként le van írva a hozzávalók mennyisége, még az is, hogy napi hány gramm zsiradékot lehet fogyasztani (de nincs kalóriatáblázat és nem kell számolgatni. Simán elég egy konyhai mérleg)
És emellett van egy kódtáblázat, amibe megint csak hozzávalónként le van írva, hogy azt a valamit mivel lehet kicserélni (ha épp mást főznél).

Nem tudom, a magyar dietetikusok hogyan dolgoznak, de én javaslom, hogy egy konkrét étrend és fizikai felmérés nélkül, ne gyere ki az ajtón :-)

devi1 2012.01.20. 15:20:41

@panna cotta: Köszi a tippet, ezek után kíváncsi vagyok, hogy mit nyújt egy magyar dietetikus. Majd megírom január végén :). Ez, amit leírtál, nagyon szimpatikus, hogy én megmondom, hogy mit szeretek/szoktam enni, ő meg elmondja, hogy mire vigyázzak, és hogy tudom variálni.

R2D2 & C3PO 2012.01.20. 15:21:16

@panna cotta:
Pont így. :-DDD
Sőt, szerintem, ha megkéred, akkor figyelembe veszi a családi igényeket is, hogy ne kelljen 5-felé főznöd. :-D

panna cotta 2012.01.20. 15:24:54

@R2D2 & C3PO: akkor örülök, ezek szerint nem ragadnak le az általános tanácsoknál :-) szuper hír!
Ezek szerint neked van tapasztalatod? ;-)

R2D2 & C3PO 2012.01.20. 16:43:31

@panna cotta:
Nem, saját nincs, de két barátnőm is dietetikus. Néha mesélnek a munkájukról.
Sok sikerélményük nincs...

panna cotta 2012.01.20. 17:26:53

@R2D2 & C3PO: nem jönnél át a csacsogóba, és magyaráznád el, hogy miért nincs sikerélményük? Tökre érdekel, hogy miért, de nem akarnám tovább ezzel a témával ezt a szuper ikres posztot szétoffolni :-)
süti beállítások módosítása