A kisebbik kislányom, Boróka a héten lesz két éves. A gyönyörű kék szemeivel, és állandó mosolyával, barátságos természetével mindenkit rögtön levesz a lábáról. Mindenhol nagy sikere van, és mindenki áradozik róla, hogy milyen egy kis angyal. Ami igaz is, de amikor nem figyel senki más, azért elég gyakran megcsillogtatja ördögi énjét is! :-D

Mindennapos dolognak számít az éppen kiteregetett ruhák lerángatása, vagy a nővérkéje által előhagyott ceruzával történő falfirkálás, de természetesen akkor már az egész falfelületet, had örüljön anya, milyen kreatívak vagyunk. Elég fél percre elfordulnom, és a zoknik rejtélyes módon eltűnnek a kis lábakról, és valami titkos dugihelyre vándorolnak. Hiába kérdezgetem, hova dugta el őket, csak néz nagy ártatlan boci szemekkel rám. Ilyenkor jön a következő pár zokni, ami fél óra múlva ugyanúgy követi az előzőeket. Egy nap, a negyedik váltás zokninál meguntam a dolgot, és egy csík ragasztószalaggal próbáltam maradásra bírni azokat a fránya zoknikat. De ebből meg óriási hiszti kerekedett...így maradt az állandó figyelem, hogy megelőzzem a további zokni eltűnéseket a házi fekete lyukunkba. Érdekes módon amúgy egy-két nap után valahogyan előkeverednek az elrejtett zoknicskák, de hogy hogyan és honnan???
 
Ugyanígy állandó játéknak számít az innivaló nem éppen rendeltetésszerű helyére való töltése. Mindig sikerül megöntözni a szőnyeget, a könyveket, a padlót természetesen a frissen ráadott csere-zoknikkal együtt – mert milyen jó abban tapicskolni - , vagy a vendégszoba ágyának matracát, de ezt mindig csak azokon a napokon, amikor lesz is ennek a matracnak gazdája estére. Általában megvárom amíg iszik, utána biztonságos helyre teszem a poharat vagy a kiskulacsát, de van, amikor ez elmarad a nagy sietségben. És az én drága kis angyalkám ezt ki is használja minden alkalommal.
 
A kedvenc foglalatosságok közé tartozik még anya laptopjának egy gombnyomással történő kikapcsolása, és biztos, ami biztos mindig akkor, amikor épp egy még mentetlen dolgot olvasok, illetve írok. Volt, hogy egy teljes hónap fényképadagját törölte ki úgy, hogy még a lomtárban sem találtam meg. Tényleg veszélyes egy percre is félrefordulni. Ezek ugyan apró bosszúságok, de Borka igyekszik azért minden napomat izgalmassá is tenni egy kis ablakpárkányon való ugrálással, a fotel karfáján történő egy lábbal való egyensúlyozással, a polcos szekrényre való felmászással, esetleg néha a lépcsőn való táncolással. Megjegyzem, amennyire lehet, gyerekbiztos a lakásunk.
 
Néha úgy gondolja, hogy a krémtúrós arc-kéz- és hajpakolás biztos jót tesz, és persze ennek felkenéséhez is elegendő annyi idő, amíg anya elfordul. Egyik nap kérte, hogy a baba is üljön mellé az etetőszékbe, adtunk rá partedlit is, gondoltam nagy baj nem történhet. És mégis. Kicsit még mókás is volt, ahogy a baba feje tetejéről folyt le a féldoboznyi krémtúró. Ugyanis megpróbálta megetetni, de biztos nem akart enni a baba, azért borította a fejére. :-) Gyorsan le is fényképeztem az eredményt. Csakhogy épp csöngetett a postás, és én meg elkövettem azt a hibát, hogy hozzá túl közel raktam le a fényképezőgépet. Mire visszamentem, rejtélyes módon eltűnt a baba fejéről a krémtúró nagy része. Gyorsan felmértem minden szóba jöhető helyet, de mivel a fényképezőgépet alapos összetapogatás után ugyanoda helyezte vissza, nem is gondoltam rá úgy, mint potenciális krémtúró felvevő helyre. Aztán elég hamar, kiderült, hogy még mindig tudja zsiványságban überelni magát az én drága kislányom. Azóta is azon töröm a fejem, hogy mi a krémtúró szakszerű eltávolításának módja egy fényképezőgép legapróbb réseiből is.
 
Az etetőszékben gyakran történnek „balesetek”. Egyszer körülbelül fél pillanat alatt sikerült egy nagy adag paradicsomos tésztát a feje tetejére önteni, majd ezzel a lendülettel az üvegtálat ledobni a földre, hogy millió darabra hulljon szét. Hát ezen a ponton már gondolkodnom kellett, hogy most sírjak-e vagy nevessek.
 
Még sok-sok mókás, illetve kevésbé mókás sztorit tudnék mesélni a nővére jóvoltából megkaparintott filctollas arcfestésről, vagy anya egész doboz éjszakai krémjének a zoknitalanított lábaira történő rákenéséről, vagy a húsz percig tartó öltözködés után ahogy kilépünk az ajtón, rögtön egy pocsolyába csücsülés esetéről. Próbálom felidézni, hogy vajon a nővére is ennyire kisördög volt-e két évesen, de vagy tényleg megszépülnek az emlékek, vagy ő nem volt ennyire rosszcsont, pedig rajta nehéz elevenségben túltenni. Aztán a férjem mondta, hogy valószínűleg ovi után, mikor hazajön a nagy, titokban megy a továbbképzés, mert az merőben más, ha már van kitől tanulni a sok „okosságot”. :-D
A végére hagytam a kedvencemet, ami tegnap este esett meg velünk. Lefektetés után szokás szerint még ment a duma a gyerekszobában, de már csak Borka hangja hallatszott. Egyfolytában hívott engem, no gondoltam, csak megnézem mi történik odafent. Bementem a sötét szobába, látom a nővérkéje már durmol. Odaléptem az ágyához, egyszer csak kezembe nyom valamit. Elég hamar rájöttem, hogy ez egy pelenka. No de hogy kerül egy pelenka az ágyba?! Csak felkapcsoltam a kisvillanyt, ekkor látom, hogy az én drága kislányom egy szál semmiben rohangál fel-alá a rácsos ágyban, és vig­yorog teli szájjal. Szépen kibújt a hálózsákból, a pizsamából, majd levette magáról a pelenkát, és a kezembe nyomta. Nehéz volt kibírni nevetés nélkül. :-D
 
Szóval ilyen az én kis Borókám. Amit lehet, azt ő kiönti, szétszedi, eltöri, összefirkálja, szétkeni, leszakítja, eldugja, és még sorolhatnám... Valószínűleg életcéljának tűzte ki anya ősz hajszálainak gyors ütemben történő szaporítását. De mindezek ellenére tényleg egy imádnivaló kisangyal!
 
Lamia

A bejegyzés trackback címe:

https://gyerekmonopoly.blog.hu/api/trackback/id/tr933569555

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

R2D2 & C3PO 2012.01.17. 12:58:14

Mer' nem tudsz neki ellenállni! ;-DDD
süti beállítások módosítása