20. hét

El sem tudtam képzelni milyen változás zajlik majd le bennem annak hatására, hogy megtudom, fiam lesz-e vagy lányom. De a hír felfogása után hirtelen átkattant az agyam (gondolom ez mindkét nem esetében így lett volna) és azóta egy méterrel a föld felett lebegek, amiért kisfiam lesz! :-) Most már el sem tudnék képzelni magamnak lányt, úgyhogy nagyon remélem nem volt tévedés a legutóbbi ultrahangon.

Most hogy már konkrét neme van, konkrét neve is lett, ő a kisfiunk Máté. Most volt neki névnapja, és már sokan felköszöntötték, holott még meg sem született. Még a szomszéd néni is lelkesen érdeklődik, hogy van Máté. Én is így emlegetem, ha szólok hozzá, márpedig szoktam. Van, hogy elmesélem neki mi mindent fogunk csinálni együtt, ha idekint lesz, és van, hogy arról mesélek neki hogyan vártuk. Ő is kommunikál, főleg a különböző ételeket kommentálja rendületlenül. Kedvence a somlói galuska, de bármire lelkesen rugdal, amit jó ízűen eszek meg. Noha még nagyon erőtlenek a kis lábai, azért érzem, ha jelez velük kifelé.

Szeretnék neki mesét is felolvasni, de olyan használhatatlan mesekönyvet vannak itthon, hogy azokból nem igazán szoktam. Nemsokára nézek neki valamit a könyvesboltban, elsősorban Szutyejev: Vidám mesék (http://www.libri.hu/konyv/vidam-mesek.html) című könyvét szeretném neki megvenni, mert azt én is imádtam kiskoromban. Persze egy csecsemőt (pláne egy magzatot) nem kötnek le a történetek, de fontos hogy hallja a hangomat, és, hogy legyen naponta legalább egy fél óra, amíg a munkahelyi és az otthoni teendőket hátrahagyva csak vele foglalkozok. Mert azt gondolom, ő – attól még, hogy egyelőre bent van és nem kint – vágyik a társaságomra és a kizárólagos figyelmemre. Ha pedig közben olyan dolgokat olvasok neki, amik engem is kellemes nosztalgiával árasztanak el, akkor a pozitív hatású hormonokból ő maga is részesül.

Végül a névnapján nem a könyvet vettem meg neki, hanem magamnak vettem meg az első kismamacuccomat, egy pöttyös blúzt. Mivel van egy pár kölcsön kapott pocakos ruhám, így eddig nem tartottam fontosnak, hogy ilyesmire költsek. Aztán egy barátnőmmel betévedtünk egy kis üzletbe, ahol az ő és az eladónő javaslatára magamra rángattam a fél készletet. Persze ők mindketten el voltak ájulva minden felpróbált ruhadarabtól, én pedig csak elégedetlenül vizslattam magam a tükörben. Egyik másik darab úgy rám passzolt tetőtől talpig, hogy a lehető legkisebb egyenetlenségre és előnytelenségre is teljes gőzzel felhívta a figyelmet. Imitt-amott kerekedtek benne a formáim, főleg azok, amelyeket nem terhes állapotomban is palástolni igyekszem. Végül mégis kiválasztottam egy blúzt, ami legalább nem túl passzos, és simán hordhatom majd később is, pocak nélkül. Még az árából is engedett az eladónő, gondolom minél hamarabb kívül akart tudni a kapun, amiért annyit problémáztam. :-)

A kismamaruha kérdést még nem zártam le, szükségem van még egy kötött vagy horgolt kardigánra, amit átmeneti kabátként is hordhatok. Ha szerencsém van, ilyet kapok használ truha boltban is. Feltett szándékom hogy beszerzek valamiféle pulóverruhát is, de semmiképp sem olyat, amiben mintha csőbe húztak volna! :-S Ehhez kelleni fog még egy terhes-leggings is, amit esetleg hordhatok a kismamajógán is. Merthogy amit eddig viseltem ott, már egyáltalán nem kényelmes. A jógaórák egyébként rendszeres deja vu élményeket okoznak, ugyanis az oktató pontról pontra ugyanazt az órát adja le minden egyes alkalommal. Már tudom, mi után mi következik, és nem tudom örüljek-e ennek, vagy sem, de változatosságra vágyó énem rendszeresen tiltakozik. Még a közbevetések is ugyanakkor, ugyanabban a témában történnek. Gondolom ennek az az oka, hogy közben cserélődik a kismama állomány, újak jönnek, régiek mennek, én pedig a második trimeszteres állapotommal még jó darabig állandó szereplője leszek az óráknak. Meg persze velem együtt Máté is. :-)

Minta

A bejegyzés trackback címe:

https://gyerekmonopoly.blog.hu/api/trackback/id/tr733252506

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása