Én és a szűzérme sokáig nem voltunk barátságban egymással. Mondhatnánk azt is, hogy kapcsolatunkat igen kemény alapokra helyeztük, dacára annak, hogy sokszor kerestük egymás társaságát.

Egy nap aztán szorult helyzetbe kerültem. Vendégek jöttek… így aztán kénytelen voltam előkapni kreativitásomat a szűzérme becserkészése kapcsán.
 
Hozzávalók:
1 rúd? szűzérme egy cm-es szeletekre felvágva
Bacon szalonna (annyi darab, ahány szűzérme szelet)
Hústű vagy fogpiszka az összetűzéshez
 
Mártáshoz:
Tömlős sajt (nem vicc, ez a neve)
2 dl főzőtejszín
2 girizd fokhagyma
 
Körethez:
1,5 kiló megpuccantott feldarabolt burgonya
Némi tej
Némi vaj
Némi só
 
Saláta:
Vegyes mix
Paradicsom
TV paprika (valaki tudja, hogy mitől TV?)
Kígyó ubi
Valamilyen sajt (camamberttől kezdve a mozzarelláig bármi)
Kefír
Tetszőleges saláta-fűszerkeverék
 
Az egy centis szűzérme darabokat kicsit megnyomkodom kézzel. Baconnal egyenként körbetekerem őket, és megtűzöm az oldalán. Előkapok egy serpenyőt és mindkét oldalát pirosra sütöm (amikor már valamelyest ropog a bacon, akkor jó). Nem csalás, nem ámítás, semmilyen fűszer nem kell hozzá, a bacon pont annyit tesz hozzá, hogy a sajtmártással együtt élvezhető legyen.
Közben tömlős sajtot kinyomom egy kisebb edénybe, hozzáadom a főzőtejszínt és az apróra tört fokhagymát, és sűrű kevergetés közben forrásig melegítem. 1-2 perc forrongás után, mártásos tálba öntöm és kész is.
A köret – ahogy a hozzávalókból is látszik – burgonyapüré. Ilyet már mindenki csinált, nem részletezem.
Saláta szintén fantáziára bízva, semmi különös. Kefírt ki kell keverni valamilyen tetszőleges saláta-fűszerkeverékkel, hozzá a zöldségek, és már kész is.
 
Jó étvágyat!

A bejegyzés trackback címe:

https://gyerekmonopoly.blog.hu/api/trackback/id/tr42794002

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Borstörő · http://gyerekmonopoly.blog.hu/ 2011.04.11. 16:27:39

Én azt hittem, valami tévés cucc! :-DD okés, hülye vagyok, evvan
süti beállítások módosítása